"Pszczółki" - Zabawa w domu


Zadania do wykonania dla dzieci gr. "Pszczółki"


- czytanie opowiadania J. Wasilewskiej "Tajemnica małego nasionka" rozmowa z dziećmi n/t treści (tekst w internecie)
- posadzenie w doniczce cebulki na szczypiorek, pietruszki, cebulki kwiatów itp
- zapoznanie dzieci z literą c C- 
- utrwalanie poznanych liter poprzez np: wyszukiwanie ich w dowolnym tekście i zaznaczanie kredką; lepienie z plasteliny kształtu liter drukowanych i nazywanie ich; pisanie liter po śladzie w liniach, szerszych niż w zeszycie( rodzice mogą narysować na kartce linie i  wykropkować kształty liter; rysowanie szlaczków literopodobnych
- czytanie przy rodzicach prostych wyrazów i krótkich, prostych zdań;
- utrwalanie poznanych cyfr (1-7 ): pisanie po śladzie j/w, malowanie cyfr, ozdabianie ich w dowolny sposób, lepienie z plasteliny, z masy solnej ( w miarę dostępności materiałów )
- zrobienie kalendarza pogody - utrwalanie dni tygodnia ( na kartce rodzice narysują tabelkę, napiszą dni tygodnia, w kratce obok dziecko rysuje  pogodę w danym dniu np. słoneczko, chmury, deszcz itp.
- czytanie dziecku wiersza E. Szelburg-Zarembiny "Wiosna idzie" - rozmowa z dziećmi poprzez zadawanie pytań - (tekst w internecie)
- namalowanie postaci P. Wiosny
- nauka wierszyka na pamięć "Wiosenne kwiaty" A. Łada-Grodzicka - tekst w internecie

Piosenka do nauki:

"Polka fasolka"

Tekst piosenki:

Co tam sadzi pan Jeremi?

Sadzi w polu fasolę

Po ziarenku bęc do ziemi

"Jaki taki plon zbiorę!"

 

Do re mi, fa so la

Fa so la si do

Do re mi, fa so la

Fa so la so fa

 

Już po tyce w górę pnie się

Wesolutka fasola

Pan Jeremi worek niesie:

"Hop, fasolo, do wora!"

 

Do re mi, fa so la

Fa so la si do

Do re mi, fa so la

Fa so la so fa

 

Prosi żonę pan Jeremi:

"Żono, łuskaj fasolę

I fasolę gotujże mi

Zanim wrócę na pole!"

 

Do re mi, fa so la

Fa so la si do

Do re mi, fa so la

Fa so la so fa

 

Ćwiczenia grafomotoryczne:

https://images.app.goo.gl/C7PssrpqcPxS4xFp9

PDFbambii-znajdź-różnicę.pdf
PDFcyfry.pdf
PDFLitera c.pdf
PDFLitera c pisana po śladzie.pdf
PDFRebus1.pdf
PDFRebus2.pdf
PDFRebus3.pdf
JPEGszl1.jpeg
PDFszlaczki-figury1.pdf
PDFszlaczki-figury2.pdf
PDFszlaczki-literopodobne1.pdf
PDFszlaczki-literopodobne2.pdf
PDFszlaczki-literopodobne3.pdf
PDFszlaczki-literopodobne4.pdf
PDFszlaczki-literopodobne5.pdf
PDFszlaczki-literopodobne6.pdf
PDFszlaczki-literopodobne7.pdf
PDFszlaczki-literopodobne8.pdf
PDFZagadki dla dzieci o wiośnie • Zagadki wiosna.pdf
PDFznajdź różnice 2.pdf

Zachęcamy do odwiedzin stronę:

https://mojedziecikreatywnie.pl/

 

Przepis na masę solną:

https://www.haart.pl/2018/03/przepis-na-mase-solna/

 

 

Proszę przeczytać tekst opowiadania i przeprowadzić z dzieckiem rozmowę na jego temat w formie pytań.

Opowiadanie pt. „Tajemnica małego nasionka”

J.Wasilewskiej

„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło,że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.”

 

- odpowiadanie na pytania

• kto zaopiekował się ziarenkiem?

• co zrobiło ziarenko w ziemi?

• dlaczego się rozzłościło i co zrobiło ze złości?

• co pojawiło się w miejscu pęknięcia?

• co wyrosło z ziarenka?