Poniedziałek 23 marca


 

Temat tygodniowy: "Wiosna w ogrodzie"

Temat dnia: "W naszym ogródeczku"

 

I

Poznajemy piosenkę :

"Ogrodniczka"

 

 

a/ Po kilkukrotnym obejrzeniu teledysku rozmawiamy z dzieckiem na temat  piosenki:

  • o czym była piosenka,
  • kim jest główna bohaterka piosenki;
  •  co miała w koszyczku?;
  • jakie były te nasionka?;
  • co wyrośnie z nasion?;
  • jakie narzędzia ma ogrodniczka?;
  • do czego służą grabie / służy łopata / konewka

 

b/ Rytmiczne powtarzanie słów i nauka melodii piosenki

 

Wskazówka:

- może to być jedna zwrotka z refrenem

lub dwie zwrotki w zależności od motywacji dziecka 

 

1. Jestem sobie ogrodniczka,

Mam nasionek pół koszyczka.

Jedne gładkie, drugie w łatki,

A z tych nasion będą kwiatki.

 

Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki

Dla Malwinki, dla Dorotki.

Kolorowe i pachnące,

Malowane słońcem.

 

2. Mam konewkę z dużym uchem

Co podlewa grządki suche.

Mam łopatkę, oraz grabki

Bo ja dbam o moje kwiatki.

 

Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki ........

 

Wskazówka:

Można śpiewać w dogodnej dla dziecka pozycji / na stojąco lub na siedząco /

i wyklaskiwać rytm rękami o kolana czy podłogę. 

Można również w tym celu użyć zabawek, klocków itp.

 

 

II

Praca plastyczna do wyboru. 

Wskazówka:

- dziecko samo może określić, która praca bardziej mu się podoba;

- w przypadku wykonywania hiacyntu ,aby wykonać kółeczka,

można posłużyć się kieliszkiem czy małą szklanką 

- odrysowane kółeczka dziecko może spróbować wyciąć samo,

dlatego kółeczka powinny być większe niż wskazane na poniższej prezentacji

 

https://ekodziecko.com/wiosenne-hiacynty-z-kolek

 

https://ekodziecko.com/wiosenny-tulipan

 

 

Po wykonaniu pracy chwalimy dziecko za wysiłek i wieszamy obrazek w widocznym miejscu.

 

 

słonce.jpeg