TYDZIEN 23-27.03.2020

TEMAT TYGODNIOWY: PRACOWITA WIOSNA

Temat: Wiosenne porządki w domu- 23.03.2020

Zadania:

- „Ptasie gniazda” –  zabawa ruchowa.

Rozkładamy na podłodze koce lub kartkę z gazety .Uczestnicy zabawy biegają po pokoju, ćwierkając i machając rękoma – udają latające ptaszki. Na hasło.: Leci jastrząb! każde dziecko szybko staje na kocu lub gazecie i przyjmuje pozycję przysiadu podpartego ze skuloną głową. Gdy niebezpieczeństwo minie, dzieci znów udają latające ptaki.

- ,, Dobieramy rymy” – zabawa słuchowa.

Znajdziecie Państwo tu propozycje zabaw, jak i szablony do wydruk:

http://maluchwdomu.pl/2016/03/czy-ty-czujesz-ze-rymujesz-ilustracje.html

http://pomyslowesmyki.blogspot.com/2016/10/rymowanki-diy.html

- „Wielkanocne zajączki” – zabawa ruchowa.

Dzieci ustawiają się przodem do R. Przyjmują pozycję przysiadu podpartego. R. staje kilka metrów przed dzieckiem i włącza dowolną, skoczną muzykę. Dzieci skaczą przy akompaniamencie w stronę R. w przysiadzie podpartym, naśladując skoki zajęcy. Kiedy muzyka ustaje, dzieci zatrzymują się i nie wykonują żadnych ruchów. Po ponownym włączeniu muzyki dzieci dalej skaczą w stronę R.

- ,, Prace porządkowe” – rozmowa na temat prac porządkowych w domu (na podstawie ilustracji).

 

 

- Praca z K3., 20 ( Karta pracy nr 3, s.20) – segregowanie przedmiotów; odczytywanie i porównywanie szeregów figur; łączenie pokrywki z właściwym pudełkiem. Zadanie dodatkowe –otaczanie czerwoną pętlą tego, co lata, oraz zieloną – ptaka (pingwina).

- ,, Taniec Zygzaka” – zabawa ruchowa do piosenki.

Przypomnij sobie taniec Zygzaka.

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

Dla chętnych:

- „Kto pierwszy do domu?” – gra-ściganka. Przygotuj: planszę do gry z narysowaną trasą podzieloną na pola, pola-pułapki i pola-premie; dwa pionki i dwie kostki do gry. Na trasie gry są umieszczone pola-pułapki i pola-premie, np.: pole z kwiatkiem – gracz przesuwa się dwa pola do przodu; pole z klatką – gracz czeka jedną kolejkę; pole z kałużą– gracz musi ją przeskoczyć, więc czeka, aż wyrzuci siedem oczek na obu kostkach. Dzieci mogą dorysować również skróty. Zaznaczają kilka pól zielonym kolorem. Gdy pionek stanie na tym polu, wówczas należy skrótem przesunąć go do przodu lub do tyłu. Grę rozpoczyna się  rzuca jednocześnie dwiema kostkami do gry. Następnie przelicza na głos liczbę oczek na dwu kostkach. Przesuwa się do przodu o tyle pól, ile wynosi suma oczek na obu kostkach. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety.

Udanego wyścigu :)

 

Po wykonanych zadaniach chwalimy dziecko :)