30.03.2020

TEMAT TYGODNIOWY: NA WSI

TEMAT: W GOSPODARSTWIE

DZIEŃ: PONIEDZIAŁEK - 30.03.2020

ZADANIA:

- ,,WIEJSKIE PODWÓRKO"- Omówienie ilustracji - PRACA Z KSIĄŻKĄ ,, WIELKA KSIĘGA TROPCIELI’’ lub dołączoną ilustracją.  

  Pytania do ilustracji: Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?; Jak wyglądają te zwierzęta?; Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?; Które mają rogi?;; Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście?;Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?; Jak wygląda praca gospodarza? Na podstawie własnych doświadczeń dzieci mogą opowiadać o pracy w gospodarstwie,o codziennych obowiązkach.

 

- ,,DZIEŃ DOBRY ZWIERZĄTKA"- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy. Przygotuj sobie na talerzu ziarenka ryżu preparowanego lub chrupkim czy płatki.

,,Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).

Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał - kukuryku!!

Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały - ko - ko - ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (np.chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).

Obudził się też piesek, zaszczekał - hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).

Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał - miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).

W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).

Krowa zaryczała - muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).

A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry)."

 

- PRACA Z KSIĄŻKĄ  ,,Karta pracy nr 3"., s. 24 – ćwiczenie małej motoryki. Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt.

 

- "KARMIMY KURY "- ćwiczenia oddechowe.

Przugotuj: słomkę, nożyczki, kartkę, kolorowankę z kurą, miseczkę.

Wytnij  z papieru w  różnej wielkości ziarenka (ale tak by były większe od otworu w słomce)

,wrzuć je do miseczki. Przenoś za pomocą słomki, ziarenka na rysunek kury.

Tu znadziesz kolorowankę do druku: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kura-z-kurczetami

NA PEWNO PORADZIŁAŚ/ EŚ SOBIE Z TYM ZADANIEM. GRATULUJE!

JEŚLI MASZ OCHOTĘ POKOLORUJ KOLOROWANKĘ.

- PODEJMI WYZMAWANIE I TAŃCZ :) -zabawa naśladowcza do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=AFIqSaZM2D0

BRAWO! WSPANIALE SOBIE PORADZIŁAŚ/EŚ!