Zadania 30.03.2020 Biedronki

Temat dnia: W gospodarstwie.

Data: 30.03.2020 

Zadania: 

1. Praca z wierszem:

„W zagrodzie”

Bożena Forma  

 

Wstawać wszyscy wstawać, 

dzionek się zaczyna. 

Słoneczko już świeci 

to dobra nowina. 

Gospodyni Magda 

z łóżka wyskakuje. 

Krząta się po domu, 

czasu nie marnuje. 

Już czekają kury, 

kaczki i perliczki. 

Kogut, kilka gęsi, 

indor i indyczki. 

Gospodyni w wiadrach, 

czystą wodę niesie. 

Ptactwu sypie karmę, 

głodne wszystkie przecież. 

Wypuszcza z obory 

krowę i barana, 

niech na łące trawę 

skubią już od rana. 

Jak to gospodyni 

dba o swą zagrodę, 

zawsze bardzo chętnie 

pokazać wam mogę. 

 

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Kto jest bohaterem wiersza? Co od rana robi gospodyni Magda? Jak myślicie, gdzie mieszka gospodyni? 

 

2. Na wiejskim podwórku - omówienie ilustracji przedstawiającej wiejskie podwórko: Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Jak wyglądają te zwierzęta? Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi? Które mają rogi? Jak poruszają się ptaki? itp

3. "Dopowiedz i zrób" - zabawa z rymami. Mówimy zdania, dziecko musi dokończyć  i wykonać czynność:

Powiedz: prosię i podrap się po .... (nosie)

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie... (dłoń)

Powiedz: krowy i dotknij palcem .... (głowy)

Powiedz: króliczki i nadmij ... (policzki)

Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem... (brzuszka)

Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa....(trzy)

4.  Posłuchajcie opowiadania. Kiedy usłyszycie nazwę zwierzątka, proszę abyście naśladowali jego odgłos np. koza – mee; baran – bee; kura – ko, ko; kogut – kukuryku; koń – ihaha; krowa – mu, mu; świnia – kwi, kwi; indyk – gul, gul; pies – hau, hau; gęś – gę, gę; paw – lulu.  

Wyprawa na wieś

Bogusław Michalec

Dziś przy płocie, gdzieś nad Sanem, koza kłóci się z baranem. Taka sprzeczka to nie żarty: kto z nich bardziej jest uparty? Tuż przy skręcie na Jaworzno gra­ły kury w piłkę nożną. Mecz sędziował kogut stary, co miał buty nie do pary. W bramce była wielka dziura, więc mocniej jakaś kura kopnąć tu zechciała pił­kę, choćby nawet przez pomyłkę, to szukano piłki potem od niedzieli po sobo­tę. Ale wbrew tym przeciwnościom, kury grały z przyjemnością. Koń, co wiele w życiu przeżył, dziś w uśmiechu zęby szczerzy. Rzekł, gdy wsparł się na pod­kowie: „Dobrze jest mieć końskie zdrowie”. Jedni mają strojne szaty, za to krowa – czarne łaty. Smutnie muczy całe lata: „Nie chcę dłużej być łaciata”. Pewna świnka w Świnoujściu marzy wciąż o zamążpójściu. Szuka ciągle kan­dydata „Miła jestem i bogata. To nie będzie pierwszy lepszy, chcę by był naj­lepszy z wieprzy. Niech ma frak i krawat w prążki, niech uczone czyta książki. Niech kwiatami też mnie wita, niech je widelcem z koryta. Zresztą – po co tyle krzyku – mogę sama żyć w chlewiku”. Gdy się indyk rozindyczy, nikt indyka nie przekrzyczy. Niech pies szczeka, baran beczy, indyk swoje, indyk przeczy: „Ja wiem lepiej, nie masz racji. Już mówiłem przy kolacji, że od Gdańska, aż po Kraków, indyk jest najlepszym z ptaków. Gdy się gęś ze złości trzęsie, robi miny bardzo gęsie. Ranek, albo popołudnie, gęś wykrzywia się paskudnie. Księżyc zajął miejsce słońca, fochom gęsi nie ma końca. Pyta paw i pyta kura: „O co taka awantura?”

5.  Zadanie dla 5 - latków:

Praca z książką, K3., 24 – ćwiczenie małej motoryki; poszerzanie wiedzy na temat zwierząt mieszkających na wsi; rysowanie po śladzie zwierząt oraz dróg do ich domów. 

6. Utrwalamy piosenki z języka mniejszości narodowej - języka niemieckiego

https://www.youtube.com/watch?v=xOl01SP93YE

7. Zapoznanie z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=osQgeM6uFJg

8. Karty pracy do wyboru: