Czwartek - 2 kwietnia

Data: 02.04


Temat: "Wielkanocne tradycje" cd.

1. Słuchanie piosenki "Bajkowe pisanki" :

 

 

 

-   tekst i praca z tekstem w załączniku;
2. Posadzenie rzeżuchy w ziemi, lub na zwilżonej wacie - dziecko powinno sprawdzać, czy podłoże jest wilgotne; obserwuje wzrost;
3. Praca plastyczno - techniczna - "Zajączek" - sposób wykonania w załączniku;
4. Ciekawostki n/t Świąt Wielkanocnych - w załączniku;
5. Zabawa dydaktyczna "Liczymy pisanki'" i  "Tyle, ile?" - w załączniku; 
6. Kolorowanka świąteczna; - w załączniku;

 

„Bajkowe pisanki” – osłuchanie z piosenką Urszuli Piotrowskiej.

 

Do zajączka przyszła kurka:

– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.

Z koszem jajek na pisanki

Mama – kwoka mnie przysłała.

                Zając podparł się pod boki:

– A to ci dopiero jajka!

Namaluję na nich tęczę,

i na każdym będzie bajka.

Bajkowe pisanki, bajkowe.

rozdamy je z dobrym słowem.

Świątecznym życzeniem,

wiosennym marzeniem.

Bajkowe pisanki, bajkowe,

wesołą wiodą rozmowę,

że wiosna za oknem,

że w dyngus ktoś zmoknie.

Rośnie żytko jak na drożdżach

I zieleni się rzeżucha.

Pisankowych opowieści

zając słucha, kurka słucha.

Z bukiecikiem srebrnych bazi

w gości wybrał się baranek.

A dla niego mała kurka

kosz bajkowych ma pisanek.

 

 

– Rozmowa na temat treści piosenki – dziecko stara się odpowiadać na pytania;

np. Do kogo przyszła kurka?;

Z czym przyszła?:

Co zając chciał namalować na jajkach?;

Jak nazywają się malowane jajka?;

O jakich roślinkach jest mowa w tej piosence?; itp.

 

 

– Realizuje rytm piosenki – klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach, klockach, łyżkach,

dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą.

– Analiza słuchowa zdań z piosenki –dziecko odzwierciedla ich liczbę stukaniem dłonią o

 podłogę;

– Analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów –  dziecko wyklaskuje sylaby, liczy je;

 

Jak zrobić zajączka z papieru?

 

Materiały do zrobienia zajączka:

 

-trzy kwadraty w jednolitym kolorze,

-dwa średnie kółka,

-dwa nieco większe kółka,

-małe kółeczko,

-mały prostokąt,

-kawałek kartki w kolorze kwadratów.

 

 

Składamy w harmonijkę trzy kwadraty zaczynając od boku. Można dokonywać tego pojedynczo, lub ułożyć równo nasze kwadraty jeden na drugim i dopiero wtedy rozpocząć zaginanie. Każdą harmonijkę układamy osobno i składamy ją na pół.

Składamy kartki w harmonijkę.

Następnie sklejamy brzegi od zagięcia , tworząc harmonijkowe koło.

Na kartce rysujemy dwa uszka i wycinamy je. Na największych kółkach rysujemy gęsto kropeczki, a na oczkach robimy gęsto kropeczki, a na oczkach robimy gałki .Mały prostokącik rozcinamy na środku –powstaną z niego zęby. Na zębach naklejamy wykropkowane kółeczka, a na nich czarny nosek. W odpowiednim miejscu doczepiamy oczy, a od spodu doklejamy uszka i to wszystko.

 

Zabawa dydaktyczna „Liczymy pisanki”.

Dzieci wycinają szablony jajek i manipulują nimi – przeliczają wg treści opowiadania; szablon poniżej;

 

 Ola włożyła do koszyka 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku? 2. Kasia włożyła do koszyka 2 pisanki. Zosia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i też włożył 2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku? 3. Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1 pisankę. Ile pisanek pomalowali razem? 4. W koszyku było 8 jajek do ozdobienia. Przyszedł Krzyś i potłukł jedno jajko. Ile jajek pozostało w koszyku?

 

„Tyle – ile?” – zabawa dydaktyczna.

Włączmy muzykę, którą dziecko lubi. Dziecko maszeruje, podskakuje, biega. Na przerwę w muzyce  osoba starsza (rodzic, rodzeństwo) wystukuje np. na bębenku, na pudełku, klaszcząc liczbę (od 1 do 7). Dziecko wykonuje tyle samo przysiadów, podskoków lub innych ustalonych ruchów.

 

 

 

jajo 1.png

 

jajo 2.png

 

jajo3.png