8.04.2020 Biedronki

Temat dnia: Wielkanocne baby

Data: 8.04.2020

Zadania:

1."Ze świętami kojarzy mi się..." - zabawa słownikowa.Dziecko podaje jak najwięcej słów, które kojarzą mu się ze Świętami Wielkanocnymi.

2. "Wielkanocne smakołyki" - zabawa dydaktyczna na podstawie fragmentu wiersza "Wielkanocny stół" Ewy Skrżyńskiej:

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych.

Lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie - 

mazurek w owoce przybrany. 

Rozmowa na temat treści wiersza: Jak wygląda wielkanocny stół? Jakie stały na nim  ciasta? Jakie przysmaki wielkanocne lubicie najbardziej?

 

3. Praca w Karty Pracy 3.22 - ćwiczenia w czytaniu. 

4. Zajęcia kulinarne "Babka wielkanocna". Wspólnie z dziećmi pieczemy babkę, oto przepis: 

Składniki:

500 gr mąki

350 gr cukru

250 gr masła

4 jajka

3/4 szkl mleka

3 łyżki kakao

1 łyżka proszku do pieczenia

1 cukier waniliowy

150 gr rodzynek

Sposób przygotowania:

Utrzeć masło i 250 gr cukru. Dodać cukier waniliowy oraz żółtka. Przesiać mąkę przez sito, dosypać proszek do pieczenia. Naprzemiennie dodawać mleko i utarte żółtka, cały czas mieszając aż masa będzie gładka.W osobnym naczyniu ubić pianę z białek. Dodać pianę do masy, delikatnie wymieszać. Dosypać rodzynki. Podzielić ciasto na dwie części, do jednej dodać kakao i resztę cukru. Formę na babę (poj.1,5 l) posmarować masłem i posypać bułką tartą. Nałożyć ciasto - naprzemiennie kilka łyżek jasnej masy i kilka ciemnej. Piec ciasto w temp. 180 stopni przez 1,5 godziny. Po ostygnięciu posypać ciasto cukrem pudrem. 

SMACZNEGO !

5. Utrwalenie piosenki :"Bajkowe pisanki"

 

6. Kart pracy dla chętnych: 

 

 

7. Klamerkowa matematyka

Wszyscy znają i na pewno kochają wszelkie zabawy matematyczne

z wykorzystaniem klamerek. Jest to świetna aktywność pozwalająca opanować lub powtórzyć wiadomości z danego zakresu, ale również usprawnia małe rączki. Sposobów na zabawę jest mnóstwo. Można m.in.:

  • wyciąć karty i przypinać klamerkę na kwadracie z poprawną odpowiedzią,

  • zaznaczać ołówkiem poprawną odpowiedź,

  • położyć na poprawną odpowiedź mały przedmiot,

  • porozcinać wszystkie elementy, wymieszać liczby i szukać adekwatnej, by dopasować odpowiedź do obrazka.