Środa - 15 kwietnia

 

15 kwietnia 2020

 


Temat tygodnia: "Na wsi"

1. "Wyprawa na wieś" - czytanie dziecku opowiadania B. Michalca; zabawa naśladowcza - w załączniku;
2. Zabawa dydaktyczna: "Połącz w pary";  - w załączniku;
3. Zabawa dydaktyczna - "Złóż obrazek z części" - w załączniku są 2 obrazki do pokolorowania przez dziecko.  Potem rodzic ma pociąć na 6, 7 części każdy obrazek  - (dla starszych dzieci) , dla dzieci młodszych na 4, 5 części;  pomieszać je. Dziecko ma ułożyć je w całość; najpierw jeden, potem drugi obrazek;  Po ułożeniu obrazka, dziecko ma powiedzieć, co on przedstawia i  ułożyć  przynajmniej po 2 zdania do każdego obrazka;
4. Zabawa matematyczna " Liczymy kocięta" - w  załączniku;
5. Praca w KP. 3.23 -zapoznanie z liczbą 8 -dla starszaków;
6. Praca w K3. 24 - ćwiczenia małej motoryki; - dla dzieci 5 letnich;

 

Obszar załączników:

 

„Wyprawa na wieś " 

– słuchanie opowiadania Bogusława Michalca oraz właściwe reagowanie na usłyszany wcześniej omówiony wyraz.

Rodzic czyta tekst. Kiedy pojawia się w tekście zwierzątko, dziecko naśladuje jego głos

np. baran – bee; kura  - ko, ko; indyk – gul, gul : itd.

 

Dziś przy płocie, gdzieś nad Sanem, koza kłóci się z baranem. Taka sprzeczka to nie żarty: kto z nich bardziej jest uparty? Tuż przy skręcie na Jaworzno grały kury w piłkę nożną. Mecz sędziował kogut stary, co miał buty nie do pary.

W bramce była wielka dziura, więc mocniej jakaś kura kopnąć tu zechciała piłkę, choćby nawet przez pomyłkę, to szukano piłki potem od niedzieli po sobotę. Ale wbrew tym przeciwnościom, kury grały z przyjemnością. Koń, co wiele w życiu przeżył, dziś w uśmiechu zęby szczerzy. Rzekł, gdy wsparł się na podkowie: „Dobrze jest mieć końskie zdrowie”. Jedni mają strojne szaty, za to krowa – czarne łaty. Smutnie muczy całe lata: „Nie chcę dłużej być łaciata”.

Pewna świnka w Świnoujściu marzy wciąż o zamążpójściu. Szuka ciągle kandydata „Miła jestem i bogata. To nie będzie pierwszy lepszy, chcę by był najlepszy z wieprzy. Niech ma frak i krawat w prążki, niech uczone czyta książki.

Niech kwiatami też mnie wita, niech je widelcem z koryta. Zresztą – po co tyle krzyku – mogę sama żyć w chlewiku”. Gdy się indyk rozindyczy, nikt indyka nie przekrzyczy. Niech pies szczeka, baran beczy, indyk swoje, indyk przeczy: „Ja wiem lepiej, nie masz racji. Już mówiłem przy kolacji, że od Gdańska, aż po Kraków, indyk jest najlepszym z ptaków. Gdy się gęś ze złości trzęsie, robi miny bardzo gęsie. Ranek, albo popołudnie, gęś wykrzywia się paskudnie. Księżyc zajął miejsce słońca, fochom gęsi nie ma końca. Pyta paw i pyta kura: „O co taka awantura?”

 

Zabawa dydaktyczna „Połącz w pary”  

 

pary.png

pary1.png

 

 

pig.png

cow.png

 

 

 „Liczymy kocięta” – zabawa dydaktyczna.

 Potrzebne będą sylwety  kotów (7 małych i 1 duży) - koty do druku poniżej )

należy je wyciąć osobno ;

Przygotowujemy również kartoniki, mazaki oraz karteczki, na których piszemy cyfry od 1–8. Na dywanie lub stole umieszczamy sylwety 7 małych kociąt i jednego dużego kota.( ustawiamy je w szeregu).

Dziecko ma  przeliczyć małe koty i na kartoniku narysować tyle kółek, ile jest kociąt. Następnie dziecko ma powiedzieć ile jest  dużych kotów i również narysować tyle kółek, ile jest dużych kotów.

Starsze dzieci wybierają karteczkę z odpowiednią cyfrą i umieszczają ją pod właściwym rysunkiem.  Na koniec zadajemy pytanie: Ile kotów jest na tablicy? Dziecko przelicza, a my wskazujemy liczbę 8, jako kolejną liczbę następującą po 7.

Dziecko przelicza jeszcze raz koty, ale tym razem  używając liczebników porządkowych

( pierwszy, drugi itd.)

Potem zmieniamy miejsce dużego kota( kilkakrotnie) i dziecko ma powiedzieć, który w kolejności jest duży kot.

 

cat.png cat.png cat.png cat.png cat.png cat.png cat.png

big cat.png