Wtorek 5 maja 2020 u Kotków

TEMATYKA TYGODNIOWA: Moje książki

TEMATYKA DNIA: Dlaczego czytamy książki?

PROPOZYCJE ZABAW:

1.Zabawy rytmiczne przy piosence „ Czytaj z misiem” https://youtu.be/TaYR4YBqkJI. - wystukiwanie rytmu poprzez klaskanie, tupanie.

2. Słuchanie opowiadania "Strażnik książek "– rozmowa na temat treści opowiadania Magdaleny Zawadzkiej. 

W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej. Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i zawsze potrafił znaleźć radę. Pewien rybak, z którego śmiano się we wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków, postanowił udać się do niego i poprosić o pomoc. – Skoro jest taki mądry, to na pewno wie, jak przestać być głupim – powiedział rybak i wyruszył w drogę. Wędrował wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach. Zapukał w bramę. – Kto tam? – odezwał się jakiś głos. – To ja! Chcę wejść, wpuść mnie! – zawołał się rybak. – Nie jesteś zbyt grzeczny, idź sobie – odparł głos. Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał: – Kto tam? – Proszę, wpuść mnie! Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie. – Witaj, wejdź proszę i powiedz, co cię sprowadza. Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gościa do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były miliony książek. – Oto rada na twój kłopot – powiedział czarodziej. Rybak nie mógł uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek. – Co ja mam zrobić? – zapytał przestraszony. – Zacznij się uczyć. Weź jedną książkę, przeczytaj ją, a potem weź drugą i kolejną. Kiedy przeczytasz wszystkie, będziesz mądrzejszy ode mnie. 

– Ale przecież ty jesteś najmądrzejszy na świecie. – O nie! – zaprzeczył czarodziej. – Tak myślą tylko ci, którym nie chce się uczyć. Zapewniam cię, że jeśli się postarasz, możesz stać się o wiele mądrzejszy. Rybak został u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej odszedł, zajął jego miejsce w zamku i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto zechce przyjść, by się uczyć. 
Rodzic zadaje dziecku pytania:

Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja?

Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?

Co zrobił rybak?

Jak zakończyła się ta historia?

 Dlaczego powinno się czytać książki?

Dlaczego ważne jest, by umieć dobrze czytać? 

Do czego służą książki? 

3.Oglądanie książek z domowego księgozbioru, segregowanie ich według rodzaju: np powieści, encyklopedie, bajki, albumy, przeliczanie.

4.„Mali graficy” – zabawa grafomotoryczna.

Rodzic prezentuje dziecku kształt cyfry 9 na kartce formatu A3.

Kreśli jej kształt, recytując rymowankę:

Kółeczko, ogonek, dziewiątka zrobiona.

To samo robi dziecko na wzorze.

Następnie dziecko porusza się po domu do piosenki  „ Czytaj z misiem”. Na przerwę w muzyce  kreśli kształt cyfry w powietrzu, na dywanie.Po zakończeniu piosenki, dziecko wykonuje zadanie  w książce Piszę i Liczę lub Zeszycie Grafomotorycznym.

5.Praca z książką Kartą Pracy nr 4  zgodnie z tematyką .

6. Zabawa tematyczna " W księgarni" - rozwijanie umiejętności  przeliczania monet i banknotów.

7. Zabawy ruchowe w ogrodzie.

 

                                                     Życzę Wam kochani miłego dnia!