Środa - 6 maja


6 maja 2020

 


Temat: "Kto ty jesteś?"
 


1. Zabawa dydaktyczna - zabawy z mapą Polski" cd. z dnia poprzedniego - w załączniku;
2. Słuchanie piosenki "Płynie Wisła, płynie"

- link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=guN8uFicdi0 
   

Zadajemy dziecku pytania:
- Co Wisła zobaczyła na drodze?" 
- Dlaczego polubiła Kraków?


3. Pokazanie dziecku charakterystycznych miejsc Krakowa

- link https://fajnepodroze.pl/atrakcje-w-krakowie-dla-dzieci/


3. Słuchanie wiersza "Wawel" - Cz. Janczarskiego - w załączniku;


4. Praca plastyczno-techniczna "Smok Wawelski" z wykorzystaniem: pudełek, papieru srebrnego, złotego, wytłoczek z jaj, sznurka, drucików itp. - inwencja twórcza dziecka; 


5. Zabawa taneczna "Krakowiaczek jeden" - nauka kroku dostawnego

- link z melodią https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+Krakowiaczek+jeden&docid=608042054530501961&mid=A8967B77CEF04F958DFEA8967B77CEF04F958DFE&view=detail&FORM=VIRE


6. Zabawa dydaktyczna "Litera f " - ćwiczenia usprawniające koordynację słuchowo- wzrokowo - ruchową-w załączniku;


7. Praca z PiL 62 -ćwiczenia w pisaniu litery f po śladzie;- dla dzieci 6 letnich;


8. Ćwiczenia grafomotoryczne - litera f F - w załączniku;
  

 

„Zabawy z mapą Polski” – zabawa dydaktyczna.

 Prezentujemy dziecku  mapę konturową Polski (może być fizyczna lub obrazkowa).

Utrwalamy i poszerzamy wiadomości na temat mapy Polski;

Przedstawiamy regiony Polski z uwzględnieniem gór, morza, Śląska, nizin i ich umiejscowienia na mapie.

Omawiamy symbolikę mapy: sposoby zaznaczania wód, dróg, miast itp.

Próby wyszukiwania wskazanych miejsc, np. Krakowa, Warszawy.

Wyszukujemy dwie główne rzeki Polski – Wisłę i Odrę.

Dziecko próbuje dokonywać  pomiaru długości wskazanych rzek za pomocą sznurka.

Porównuje wyniku pomiaru. Określa, która rzeka jest dłuższa, a która dłuższa,.

Proponujemy dziecku wycieczkę wzdłuż dłuższej z nich.

Mówimy,  że wycieczkę rozpoczynamy w górach.

Zadaniem dziecka jest znaleźć źródło Wisły.

Dziecko wodzi palcem po mapie i wskazuje pierwsze duże miasto – Kraków.

 

Wiersz „Wawel”

Czesława Janczarskiego.

 

 Należy kochać stare kamienie,

 bo jest w nich dawnych czasów wspomnienie

– szlachetnych czynów, męstwa i sławy.

 

 Dlatego kocham kamienny Wawel.

 Tu przed wiekami smok żył potężny.

 

 Zuch szewczyk Skuba smoka zwyciężył.

 Tu przed Tatarem bronił się Kraków.

 

 Stąd szedł Jagiełło gromić Krzyżaków.

 Tu bije dzwonu spiżowe serce.

 

 Tu są pamiątki nasze najszczersze.

 Gdy wiatr rozwieje mgły ponad Wisłą,

 wawelskie wieże w słońcu rozbłysną,

 kamienne mury – czerwone, szare

 jak Polska trwałe,

jak Polska stare.

 

Rozmowa dotycząca treści wiersza:

Jak się nazywa najsłynniejsze miejsce w Krakowie?

 Z czego słynie Kraków?

 

 

Zabawa dydaktyczna –„ Litera f "

 Zabawy usprawniające koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową:

 

- kreślenie przez dziecko wzoru litery f pisanej na podłodze, stole,

przy piosence: "Płynie Wisła, płynie"

 

– dziecko słucha piosenki i w dowolny sposób realizuje ruchem jej rytm (klaskanie, tupanie, rysowanie w powietrzu wymyślonych wzorów)

 

 – kreślenie litery f w powietrzu

 

– kreślenie na małym wzorze - dziecko kładzie  kartkę ze wzorem litery f na podłodze i kreśli palcem po wzorze z jednoczesnym śpiewaniem, nuceniem w/w piosenki

 

 – malowanie farbą po śladzie litery f przysłuchaniu piosenki.

 

 

fffff.png

f 2.png

f 3.png