Poniedziałek - 11 maja

 

11 maja 2020


Temat tygodnia: "Moje książki"

1. Czytanie dziecku opowiadania M. Zawadzkiej pt. "Strażnik książek":

 - treść i rozmowa n/t opowiadania w załączniku;


2. Praca w KP 4.1 - dla dzieci 6 letnich -  nazywanie różnych rodzajów książek;


3. Praca w K4,1 - dla dzieci 5 letnich - odczytywanie kodu i umieszczanie nalepek we właściwym miejscu; łączenie w pary takich samych książek;


4. Praca z PiL 64 - dla dzieci 6 letnich - zabawa grafomotoryczna :

 

"Bohaterowie naszych książek"


5. "Jak powstaje książka?" - prezentacja multimedialna

 

 

 


6. "Jak powstaje książka? - pierwsze drukowane książki

 

p>

 

 


7. Zabawy dydaktyczne - labirynty, ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia utrwalające litery  pisane - w załączniku.

 

 

 Opowiadania M Zawadzkiej „Strażnik czasu”

 

W ogromnym zamku mieszkał tajemniczy czarodziej. Ludzie mawiali, że to najmądrzejszy człowiek na świecie i zawsze potrafił znaleźć radę. Pewien rybak, z którego śmiano się we wsi, że jest najgłupszy ze wszystkich rybaków, postanowił udać się do niego i poprosić o pomoc. – Skoro jest taki mądry, to na pewno wie, jak przestać być głupim – powiedział rybak i wyruszył w drogę. Wędrował wiele dni aż dotarł do wielkiego zamczyska o ostrych wieżach i grubych murach. Zapukał w bramę.

– Kto tam? – odezwał się jakiś głos.

– To ja! Chcę wejść, wpuść mnie! – zawołał się rybak.

– Nie jesteś zbyt grzeczny, idź sobie – odparł głos.

Rybak zanocował w lesie i wrócił rano. Znów zapukał i znowu usłyszał:

– Kto tam?

– Proszę, wpuść mnie!

Wtedy brama otworzyła się ze zgrzytem, a na progu stanął czarodziej we własnej osobie.

– Witaj, wejdź proszę i powiedz, co cię sprowadza.

Rybak podziękował i opowiedział o swoim zmartwieniu. Czarodziej uśmiechnął się i zaprowadził gościa do głównego holu. Pod ścianami stały niezliczone regały, na których były miliony książek.

– Oto rada na twój kłopot – powiedział czarodziej.

Rybak nie mógł uwierzyć, że na świecie istnieje tyle książek.

– Co ja mam zrobić? – zapytał przestraszony.

– Zacznij się uczyć. Weź jedną książkę, przeczytaj ją, a potem weź drugą i kolejną. Kiedy przeczytasz wszystkie, będziesz mądrzejszy ode mnie.

– Ale przecież ty jesteś najmądrzejszy na świecie.

– O nie! – zaprzeczył czarodziej. – Tak myślą tylko ci, którym nie chce się uczyć. Zapewniam cię, że jeśli się postarasz, możesz stać się o wiele mądrzejszy.

Rybak został u czarodzieja i wiele lat czytał księgi. A kiedy czarodziej odszedł, zajął jego miejsce w zamku i strzegł ksiąg dla kogoś innego, kto zechce przyjść, by się uczyć.

         Dzieci odpowiadają na pytania np.:

-Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja?

-Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?;

-Co zrobił rybak?;

-Jak zakończyła się ta historia?;

-Dlaczego powinno się czytać książki?;

- Dlaczego ważne jest, by umieć dobrze czytać?;

-Do czego służą książki?

 

Labirynty:

 

labirynt.png

 

labirynt 2.png

 

 

Nazwij literę i napisz ją samodzielnie.

 

litery.png

 

litery2.png

 

 

Połącz kropki i pokoloruj obrazek.

 

motylek.png