13.05 Biedronki

Temat: Owady.

Data: 13.05.2020

Zadania:

1. „Rozśpiewana łąka” – zabawa dydaktyczna. Słuchamy odgłosów zwierząt zamieszkujących łąkę i próbujemy je nazwać.

2. Słuchamy opowiadania "Gdzie się podziały nasze kropeczki?" Joanny Modelskiej 

Na łące panował niespokojny gwar. W trawie aż huczało od krzyków.

– Co to za hałasy? Co się z wami dzieje? – spytał przysadzisty żuk.

– Ktoś nam ukradł kropeczki ze skrzydeł! – wykrzyknęły przestraszone biedronki.

– Bez nich nie jesteśmy już takie same. Kto teraz będzie chciał wypatrywać nas w trawie? Czyje oko ucieszymy naszym widokiem…? – zawiesiła głos najstarsza z biedronek.

Kto śmiał to zrobić?! – oburzył się żuk i ze zdziwienia aż postawił swoje różki na sztorc. 

Tu, na łące, wszystkie owady mieszkają razem i sobie pomagają – zauważył pasikonik.

– To znaczy, że zakradł się do nas jakiś intruz – odparł żuk po chwili namysłu.

– Czy ktoś widział coś podejrzanego?

– Ja! Wczoraj przelatywały tędy te pomarańczowe niby-biedronki – zabzyczała pszczoła.

– Tak – zamyślił się żuk.

– Te psotnice już nieraz dały się nam we znaki. Pewnie to one ukradły kropki biedronkom i przyczepiły do swoich skrzydeł.

– I co teraz, żuku? Musimy jakoś wspomóc nasze przyjaciółki! – odezwał się pasikonik.

– Czy ktoś ma pomysł?

Zapadła cisza. Mimo że owady bardzo chciały pomóc swoim koleżankom, żaden z nich nie wiedział, czym zastąpić skradzione kropeczki. Całej rozmowie przysłuchiwały się polne rośliny, szumiąc z oburzenia. Wtem nad rozmówcami pochylił się kwiat maku.

– Wiem, że do biedronki mi daleko, ale w moim kwiecie są czarne nasiona, które mogę oddać biedronkom – zasugerował nieśmiało mak.

– Naprawdę? Zrobiłbyś to dla nas? – z niedowierzaniem spytała najstarsza biedronka.

– Z przyjemnością i zaszczytem – radośnie odparł kwiat.

Na łące rozległy się wesołe okrzyki. Owady ochoczo wzięły się do pracy i pomogły nalepić nowe kropki na czerwonych skrzydłach. A kiedy już skończyły, biedronki znowu wyglądały tak jak zawsze.

Rozmowa na temat opowiadania: Co przydarzyło się biedronkom?; Kto im pomógł?; Co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?;

3. Zapoznanie z cyfrą 0, próby pisania cyfry na mące, kaszy mannej itp. 

Praca w Karty Pracy 4.7

Następnie utrwalamy literę ł, Ł wykorzystując Piszę i liczę 66.

Dla 5-latków:  Praca z Zeszyt Grafomotoryczny, 48 – rysowanie owadów

4. Dodatkowe karty pracy: