Piątek - 15 maja

 

15 maja 2020

 

Temat: Jak powstaje książka?"



1. Praca w KP4. 4 - dla dzieci 6 letnich - odszukiwanie różnic pomiędzy ilustracjami;


2. Zabawa twórcza "Przygoda przecinka" - w załączniku;


3. Zabawa plastyczna "Ilustratorzy" - rysowanie wybranej przez siebie przygody przecinka;


4. "Gimnastyka buzi i języka" - zabawa usprawniająca narządy mowy - w załączniku;


5. Zabawa matematyczna "Książki w pudełku" - ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu;


6. Zabawa dydaktyczna - matematyczna "Policz i i pokoloruj" ,

oraz kolorowanie wg kodu -  w załączniku;


7. Czytanie dziecku dowolnej bajki, baśni, opowiadania.

Zadaniem dziecka będzie opowiedzenie treści własnymi słowami.

 

 

„Przygoda przecinka” – zabawa twórcza.

 Rodzic  trzyma w ręku kartkę, na której jest narysowany duży przecinek. Rozpoczyna zabawę, mówiąc:

 Pewnego dnia przecinkowi znudziło się mieszkanie razem z literami i …

Przekazuje kartkę z przecinkiem  dziecku, które ma za zadane powtórzyć słowa R. i dopowiedzieć dalszą część opowiadania wymyśloną przez siebie.

Potem dziecko przekazuje kartkę rodzicowi, mówiąc zdanie powyżej i rodzic dopowiada dalszą część wymyślonej historii;

( jeśli jest więcej członków rodziny, to wszyscy mogą brać udział w zabawie);

 

 

„Gimnastyka buzi i języka”:

– „Mówienie na wydechu” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypowiadają wyliczankę:

 

Każdy aktor o tym wie, że nie można mówić źle – (na jednym wydechu).

– Ćwiczenia ortofoniczne: jest zimno – brr, leci pszczółka – bzy.

– Ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki.

– Liczenie językiem dolnych i górnych zębów.

– Zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka.

– Ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r.

 

Książki w pudełku” – zabawa dydaktyczna.

 Wycinamy prostokąty -  liczmany z kartki; (ma być  9 sztuk) ,  które będą zastępowały nam książki.

Na każdej kartce dziecko ma narysować dowolną postać z bajek.

Potrzebne będzie jeszcze pudełko.

Rodzic wkłada do niego 2 liczmany.

 

Zadaje dziecku pytanie:  

Ile książek jest w pudełku? – dziecko odpowie, że 2;

Następnie dokłada jeszcze 2 i zadaje pytanie ile teraz jest książek w pudełku? 

Dokładamy np. 1 książkę i zadajemy pytanie: Ile jest teraz książek w pudełku?

Powtarzamy dowolną ilość poleceń. Dziecko ma liczyć, może sobie pomóc, licząc na palcach;

 

Kiedy dojdziemy do 9, zaczynamy wyjmować po 1, lub 2 książki a dziecko liczy.

Skoro wie, że było 9 książek, to jeśli wyjmiemy 2 książki, to ile zostanie? 7;

A jeśli zabierzemy jeszcze 1 książkę , to ile zostanie w pudełku? Itd.;

 

 

1.png

2.png

6.png

8.png

5.png

 

 

 

Pokoloruj wg kodu

kody.png