18.05.2020

TEMAT TYGODNIA: ZWIERZĘTA

TEMAT:  MÓJ PRZYJACIEL PIES I KOT– PONIEDZIAŁEK 18.05.2020

ZADANIA:

-Zestaw ćwiczeń porannych nr 8.

Dzieci maszerują w kole, wysoko unosząc kolana, udają przemarsz wojska. Rodzic co chwilę zmienia kierunek marszu. Dzieci ustawiają się w rozsypce, twarzą do R., naśladują ruchy, które wykonuje R.:

1) naprzemienne wymachy ramion w przód;

2) krążenia ramion w przód i w tył;

3) bieg w miejscu;

4) wspinanie się po drabinie;

5) wymachy nóg w przód;

6) skłon tułowia w przód / na boki;

7) przysiady;

8) pajacyki;

9) leżenie na plecach, przenoszenie nóg za głowę;

10) leżenie na plecach, jazda na rowerku;

11) siad po turecku, plecy proste, dłonie na kolanach, ćwiczenia oddechowe.

-Szczeniątka – słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny. Nauka wiersza na pamięć.

,,Bez liku
jest szczeniątek w koszyku.
Jedno – podobne do matki.
Drugie – w białe łatki.
Trzecie - czarne jak wronka.
Czwarte – bez ogonka.
Podpalanych dwoje.
A ostatnie, to najmniejsze,
ono... będzie moje!”

Dzieci odpowiadają na pytania R.:Gdzie leżały szczeniątka?; Jak wyglądało pierwsze (drugie, trzecie, czwarte)i ?; Jak wyglądały dwa pieski?; Co znaczy słowo „podpalane”? Dzieci kolorują odpowiednio pieski i wycinają ; Jakie było najmniejsze?; Ile było wszystkich szczeniątek?. R. układa siedem sylwet psów, które wyglądają jak psy z wiersza. Dzieci mają zadanie uporządkować kolejno psy, ustawiając je w szeregu zgodnie z treścią wiersza.Następnie R recytuje wiersz frazami. Dzieci powtarzają: cicho, średnio głośno, głośno, dopowiadają końcówkę wersu.

Do druku: http://e-kolorowanka.pl/barbie-diamentowy-palac/6710-barbie-diamentowy-palac-kolorowanka-4.html

-„Tropimy głoskę z” – zabawy słuchowe z wykorzystaniem K. Dzieci wyszukują w sali lub wymyślają przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską z. Praca z K4., 13 – czytanie globalne, wyraz podstawowy: zebra. Opowiadanie o obrazkach przedstawiających zebrę – zwierzę oraz zebrę – przejście dla pieszych. Umieszczanie nalepek z napisami w odpowiednich miejscach. Kolorowanie ramek wokół obrazków, w których nazwach słychać głoskę z na początku lub w środku.

- „Mam zwierzątko” – praca plastyczna. Dzieci malują farbami portret swojego ulubionego zwierzątka domowego – takiego, jakie mają lub jakie chciałyby mieć.

Dla chętnych:

- ,,Kocia matematyka?” – rodzic czyta pytania a dziecko liczy  koty.

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_categories/materialy/page/3/

- Wyturlaj kota lub psa- „Rzuć i rysuj” Dzisiaj szykujemy kartki, kredki, kostkę do gry i doskonalimy grafomotorykę.

Do wydruku: http://przedszkole.zduny.pl/1823-2/