21.05 Biedronki

Temat: W zoo.

Data: 21.05. 2020

Zadania:

1. „W zoo” – zabawa słuchowa. Dzieci słuchają nagranych odgłosów i starają się je nazwać. 

2. "Wycieczka do zoo"

Bożena Forma

Do zoo dzisiaj wyruszamy, skromny bagaż zabieramy.

Każdy niesie plecak mały, a w nim ekwipunek cały.

Pelerynę, z daszkiem czapkę, mały soczek i kanapkę.

Jest aparat, zatem dzisiaj będzie zdjęcie obok misia.

Już bilety są kupione, więc ruszamy w prawą stronę.

Pełno krzewów dookoła, nagle dziwny głos nas woła.

Spoglądamy, a przed nami basen z małymi fokami.

Szybkie, zwinne, wciąż nurkują, różne sztuczki pokazują.

Zaraz obok jest żyrafa, a z nią mama oraz tata.

Długie szyje wyciągają, z góry na nas spoglądają.


Tuż za nimi niedźwiedź biały zanurzony w wodzie cały.

Słońce daje się we znaki, upał jest nie byle jaki.

Trochę z boku wielka skała, a tam lwia rodzina cała.

Lew w półcieniu jak głaz leży, bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.

Na polanie wielkie słonie, ktoś wyciąga do nich dłonie.

Tak nie wolno! Zapamiętaj! Wszak to dzikie są zwierzęta.

Są flamingi i bociany, barwne kaczki, pelikany.

Jastrząb, orzeł, oraz sępy, każdy z nich ma dziób zagięty.

Koło klatki z niedźwiedziami pełno dzieci z rodzicami.

Misie pięknie się kłaniają, śmiesznie głowy przechylają.

Była także pani zebra, lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.

Widać Emu, piękne lamy i gazele jak z reklamy.

Oto tygrys w pręgi cały, łowczy z niego doskonały.

Wspominając dawne życie, o wolności marzy skrycie.
Pora kończyć tę wyprawę, chociaż wszystko tu ciekawe.

Chętnie kiedyś powrócimy, resztę zwierząt zobaczymy. 
 
 Dzieci odpowiadają na pytania : Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?; Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?; Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?; Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?; W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych? 

3. „Z jak zebra” – zabawa dydaktyczna; zapoznanie z  literą z, Z  z wykorzystaniem Kart Pracy4.17.  

Dla 5-latków:  Książka 4., 16 – utrwalanie umiejętności wyróżniania zbioru pustego. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 0, łączenie z zerem tych pętli, w których nie ma żadnych elementów.

4. Osłuchanie z piosenką "Idziemy do zoo"

5.  „Paski zebry” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem Piszę i Liczę 70. 

Dla 5-latków: Praca z Zeszyt Grafomotoryczny, 50 – rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej. 

6. Dodatkowe karty pracy: