Czwartek - 21 maja


21 maja 2020


 

Temat "Na łące"
 


1. Praca w  PiL 67 - dla dzieci 6 letnich; - ćwiczenia w liczeniu;


2. Zabawa dydaktyczna "Żaby" z wykorzystaniem KP4.7 - dla dzieci 6 letnich;


3. Filmik edukacyjny "Żaby"

https://www.bing.com/videos/search?q=filmik+edukacyjny+dla+dzieci+o+%c5%bcabach&docid=608028125977051405&mid=4AB5D1E793D7EBF6DC424AB5D1E793D7EBF6DC42&view=detail&FORM=VIRE


3. Zabawa ortofoniczno-ruchowa "Na wiosennej łące" - w załączniku;


4. Zabawa plastyczna "Na zielonej łące"  - w załączniku;


5. Zabawa dydaktyczna "Która z kolei..." - posługiwanie się l.porządkowymi - w załączniku;


6. Zabawa relaksacyjna "Masażyk"; w załączniku;


7. "Żaba"-historyjka obrazkowa z K4. 8 - dla dzieci 5 letnich

- etapy rozwoju żaby; opowiadanie historyjki;


8. Zabawa dydaktyczna 'Litery"

- nazywanie liter,  kolorowanie liter, obrazków; czytanie prostych wyrazów.

 

 

„Na wiosennej łące” – zabawa ortofoniczno-ruchowa. 

 

Opowiadamy historię, a dzieci za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych

próbują odwzorować treść opowiadania.

 

Jest piękna pogoda, świeci słonko – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, podnoszą

ręce do góry i wykonują szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.

Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy – dzieci wstają.

Mrówki budują swoje miasto – z rękami na biodrach dzieci wykonują obrót tułowia, raz w lewo, raz w prawo.

Zajączki skaczą po łące – dzieci mówią trzy razy: kic, kic, kic, i wykonują trzy

skoki obunóż (dzieci robią kilka takich serii).

Żabki pływają w jeziorze – dzieci mówią: kum, kum, a potem robią dwa przysiady

(dzieci robią kilka takich serii).

Ptaszki wysoko fruwają po niebie – stojąc w miejscu, dzieci mówią: pi, pi, pi, a potem biegają z rozłożonymi rękami.

Bocian dostojnie kroczy – dzieci idą z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymują się,

wyciągają do przodu ręce i naśladując ruch bocianiego dzioba, mówią: kle, kle.

Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dzieci mówiąc: szu, szu,

szu, kołyszą na boki wysoko podniesionymi rękami.

Zaczął padać majowy deszczyk – dzieci kucają i rytmicznie uderzają rękami

o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.

Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków – dzieci siadają w siadzie

skrzyżnym na dywanie.

 

 

„Na zielonej łące” – zabawa plastyczna

 

Dzieci malują zielonymi kredkami pionowe linie ruchami – raz w górę, raz w dół. Co jakiś czas  robimy przerwę – wtedy dzieci zmieniają odcień kredki na inny.

Następnie malują różnymi kolorami farb plakatowych na kawałkach folii bąbelkowej – jeśli taka mają i stemplują ją na swojej kartce z zielonymi kreskami – powstają kolorowe kwiaty. Można też użyć kawałka gąbki; pomalować ją i stemplować;

 

 

„Która z kolei…” – zabawa dydaktyczna.

 

Przygotowujemy  szablony 9 żab.

Zadaniem dzieci jest pokolorować je na kolor zielony, brązowy, żółty i wyciąć.

Żaby układamy w szeregu.  Zadajemy dzieciom pytania:

Która z kolei jest żółta / zielona / brązowa żaba?

Jaki kolor ma druga / piąta / pierwsza żaba?

Która żaba jest największa / najmniejsza? itp.

 

frog.png

 

 

 

Zabawa relaksacyjna – masażyk.

Dziecko siedzi w siadzie skulnym, recytuje wiersz

– powtarza za rodzicem słowa i wykonuje zademonstrowane

przez niego ruchy na plecach drugiej osoby.

 Po każdej recytacji następuje zmiana kierunku siedzenia (obrót o 180°).

 

Chodzą dzieci na wycieczki (przesuwanie całych dłoni z góry na dół),

zakładają sandałeczki (wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry),

panie ubierają szpileczki (uderzanie palcem wskazującym po całych plecach),

a koniki podkóweczki (pukanie opuszkami palców jednocześnie od linii kręgosłupa na zewnątrz).

 

Potem następuje zamian ról.

 

 

b jak...png

 

k jak ...png