Piątek - 22 maja

 

 

22 maja 2020

 

Temat tygodnia: Wrażenia i uczucia.

Temat dnia: Kto się boi smoka ?- określanie wielkości: duży - mały.

 

 

 

 

Proszę przygotować dwie maskotki: dużą i małą, które będą przypominać smoki.

 

 

smoki.png

"Dwa smoki”

- słuchanie wiersza  A. Bober, ilustrowanego maskotkami smoków.


W skalnej jamie, dwa smoki sobie mieszkały.
Jeden był  duży, a drugi mały.


Duży smok małym się opiekował,
Pod swoje skrzydła często go chował.


Czasem duży brał małego na barana,
I tak latali razem od wieczora aż do rana.


Mały smok kochał smoka dużego,
Nie wyobrażał sobie życia bez niego.


I choć rodziną nie byli wcale,
To się bawili razem wspaniale.


Bo tak powinni i ludzie postępować –
Duzi małymi się opiekować.

 

Rozmowa na temat wiersza.


- O kim był wiersz?
- Jakiej wielkości były smoki z wiersza?
- Dlaczego duzi powinni opiekować się małymi?

- W czym mogą duzi koledzy pomóc małym?

 

 

Mały-duży”- zabawa rozwijająca umiejętność klasyfikowania

ze względu na jedną cechę- rozmiar.


 

Szukanie w domu przedmiotów, które są zarówno duże jak i małe.

Umieszczanie ich w odpowiednich zbiorach np.:

lalki, misie, klocki, auta, piłki, książki:

- duże zabawki do jednego zbioru oraz małe małe zabawki do drugiego zbioru

 

Jakie zabawki ułożyłeś duże, a jakie małe?

Ile masz zabawek w jednym zbiorze, a ile w drugim?

 

mały- duży.jpeg

 

Prace graficzne:

Pokoloruj dużego smoka.

 

duży - małyi-smoki-6.jpeg

 

Połącz linią  te same wielkości.

 

wielkości.jpeg