22.05.2020

TEMAT TYGODNIA: ZWIERZĘTA

TEMAT: UWAGA NIEZNAJOME ZWIERZĘTA- 22.05.2020

ZADANIA:

- ,,Zwierzęta z ZOO” – nuka jezyka migowego (filmiki prześlę Państwu na WhatsApp)

-„Odbita piłka” – przygotuj piłki do tenisa zimnego lub piłki dmuchane. Na polecenie R. dzieci wykonują następujące rzuty:

a) rzut piłki w stronę ściany, odbicie i chwyt oburącz;

b) rzut piłki w stronę ściany jednorącz, odbicie i chwyt oburącz;

c) rzut piłki jedną ręką i chwyt drugą;

d) rzut piłki z klaśnięciem w dłonie i chwyt oburącz;

e) rzut piłki z klaśnięciem z przodu i z tyłu i chwyt oburącz;

f) rzut piłki z obrotem i chwyt oburącz;

g) rzut piłki z klękiem na jedno kolano i chwyt oburącz;

h) rzut piłki z klękiem obunóż i chwyt oburącz.

-„Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dziećmi. R. zadaje dzieciom pytania:

Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane na ulicy, na podwórku?; O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?. Na koniec R. razem z dziećmi ustala zasady zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami, np.:

– trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies;

– stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha;

– gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (tutaj następuje pokaz pozycji bezpiecznej: dziecko klęczy, głową dotyka podłogi, ręce przyciągnięte do tułowia, kciuki schowane w pięści, pięści przyciśnięte do uszu);

– nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać np. psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela;

– w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach.

 DLa chętnych : Na koniec dzieci rysują wybrane przez siebie zasady bezpieczeństwa. 

- Mama da mi bułkę” – zabawa relaksacyjna z rodzicem.

Recytując tekst wierszyka, wykonują następujące ruchy na plecach:

Mama da mi bułkę, bułkę dam pieskowi. Rysują owale obiema rękami na plecach

Piesek da mi skórkę, skórkę dam szewcowi. Rysują prostokąty.

Szewc mi zrobi buty, buty dam sędziemu. Delikatnie stukają palcami w plecy

Po co one jemu? Tego nie wie nikt. Rysują na całych plecach znak zapytania.

Zresztą sędzia znikł! Zasłaniają delikatnie oczy osobie z przodu.

- Piesek- origami- gdy złożysz pieska dorysuj oczy i nos.

https://nauczycieleprzedszkola.pl/adresy/origami.html