Poniedziałek 25 maja 2020 u Kotków

TEMATYKA TYGODNIOWA: Moje zwierzątko

TEMATYKA DNIA: Mój przyjaciel - pies i kot

PROPOZYCJE ZABAW: 

1.Zabawa paluszkowa" Pięć kociątek"

Śpi w koszyku pięć kociątek, to bajeczki jest początek. (dziecko do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkłada wszystkie palce drugiej dłoni)
Gdy się kotki obudziły, to z koszyka wychodziły: (dziecko porusza wszystkimi palcami w koszyku)

najpierw rudy, potem szary (dziecko wysuwa z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)

potem czarne dwa do pary. (dziecko wysuwa palec środkowy i serdeczny)

A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały. (dziecko wyjmuje mały palec i porusza nim nad koszykiem) 

2. Słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica "Pół marzenia "– rozmowa na temat treści opowiadania Joanny Raweckiej.

Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa. – To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność – mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową. Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileżby za to dała! Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot. – Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami – zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem. – Bardzo chciałabym mieć pieska – westchnęła Ninka. – Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić. Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem: – Posiadanie psa to duża odpowiedzialność. „Znowu to samo” – pomyślała ze smutkiem Ninka. – Są jednak różne sposoby – dokończyła sąsiadka zagadkowo. – Można mieć psa „na pół”. Dziewczynka spojrzała zaciekawiona. – Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? – spytała pani Ada. Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny. – Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot. – Ojej! Dziękuję! – wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu. – Pół psa? – zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka. – Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności – powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre. 

Dziecko odpowiada na pytania rodzica:

- O czym marzyła Nina? 

- Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?

- Co oznacza to słowo – odpowiedzialność?

- Kto pomógł Nince?

- Jak rozwiązała problem pani Ada?

- Jakie zwierzątko chciałbyś mieć?

- Jak należy opiekować się zwierzętami?

- Jakie znacie zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?

Dziecko odszukuje w atlasach, książkach ilustracji zwierząt domowych z czterema łapami, podaje ich nazwy , następnie dzieli je na sylaby i głoski.

3. Zabawa rytmiczno - ruchowa przy piosence " Kotek, kotek, łapki myje" lub piosence " A ja mam psa" https://youtu.be/gIsJJvG0Z1Y

4.Wykonywanie zadań w Karcie pracy nr 4 - zgodnie z tematyką dnia.

5.Zabawa plastyczna" Pies" z wykorzystaniem materiałów odpadowych.

 

                 Życzę kochani miłej zabawy i proszę o zdjęcia wykonanych prac.

            Jutro Święto Mamy pamiętajcie o piosence, wierszu i prezencie.

A nawet jeśli nie zdążycie się ich nauczyć przytulcie swoje Mamy, wycałujcie i powiedzcie jak bardzo je kochacie!!!