Wtorek 26 maja 2020 u Kotków

TEMATYKA TYGODNIOWA: Moje zwierzątko

TEMATYKA DNIA: To co pływa, gryzie, piszczy

PROPOZYCJE ZABAW: 

1.Zabawa przy piosence" Kolorowa rybka"  https://youtu.be/sdcJPxuJkl8

2." W sklepie zoologicznym" – rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy.

Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Karty Pracy nr 4; wprowadzenie liczby 10.

Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.

Nagle przed sklepem na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt: myszki i szynszyle, kolorowe ryby.

Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki, jest też morska świnka,

a w akwarium mieszka żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie  namówić dziś mamę

i Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.

Dziecko udzielają odpowiedzi na pytania rodzica:

- Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?;

- Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?;

- Jak wygląda szynszyla? – jeśli dziecko nie wie, rodzic pokazuje mu ilustrację .

Rodzic odsłania sylwety zwierząt (ryby, żółwie, papugi itp.), których jest po 9 z każdego rodzaju. Sylwety są ułożone w szeregu. Dziecko przelicza je, pokazuje na palcach, ile ich jest i oznacza właściwą liczbą. Następnie rodzic dokłada do każdego gatunku po jednym zwierzęciu i dziecko znowu przelicza i pokazuje na palcach ich liczbę. Przed oznaczeniem przez dziecko liczby zwierząt cyfrą –  rodzic demonstruje liczbę 10.

Dziecko opowiada, jak ta liczba wygląda, określa, z której strony stoi 1, a z której 0 i dopiero potem podpisuje nią zwierzęta.

Zabawa ruchowa. Na podłodze leżą ułożone kolejno kartki z liczbami  od 1 do 10 .

Dziecko porusza się po sali w rytmie piosenki " Idziemy do Zoo" https://youtu.be/rXz-hKkUvoM ,

a na przerwę w muzyce staje  na  liczbie wskazanej przez rodzica np: stań na liczbie siódmej, stań na liczbie trzeciej itp.

3. Zabawa plastyczna " Żółw" - z wykorzystaniem farb i folii bombelkowej.

 

 

 

                                                Miłego dnia kochani Wam życzę !