2.06 Biedronki

Temat: Prawa dzieci.

Data: 2. 06. 2020

Zadania: 

1. „Mam prawo do...” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Jarosława Poloczka. Dzieci odpowiadają na pytanie : Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo? Dzieci podają swoje pomysły – nie oceniamy wypowiedzi dzieci.

 

Mam prawo do życia,

do bycia, do chcenia.

Mam prawo do miłości,

radości i tworzenia.

Mam prawo do nauki,

wiedzy i wiary.

Mam prawo do marzeń,

do snu i zabawy.

Mam prawo do chleba,

ubrania, pokoju.

Mam prawo do gniewu

i złego nastroju. 

To wszystko jest takie poważne,

dorosłe, powiem to jak dziecko,

zwyczajnie, najprościej. 

Chcę się bawić w piaskownicy, 

dom zbudować dla dżdżownicy. 

Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.

Latem lizać zimne lody,

stać na deszczu dla ochłody. 

Chcę, na łące zrywać kwiaty

i przytulać się do taty.

Zimą toczyć śnieżne kule. 

Chcę, by mi czytano bajkę,

o kocie, co palił fajkę. 

Chcę też domek mieć na drzewie

i co jeszcze chcę mieć, nie wiem. 

Ale jedno wiem na pewno, to chcę mieć: 

bez wojen, głodu i bicia, bez strachu, smutku i łez.

 

Na koniec dzieci wykonują ćwiczenie w Kartach Pracy 4.20 

2. „Paluszkowe zabawy” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem Piszę i Liczę 72.  

Dla 5-latków: Praca z Książką 4., 18 – kolorowanie Indianina według kodu. Zadanie dodatkowe – plątaninka dróg, które mają pokonać dzieci (Indianin, Azjata i Europejczyk) do swoich domów. 

3. „Tu mam ręce” – zabawa ruchowa przy piosence. Ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała (śpiewamy lub recytujemy słowa piosenki). sł. J. Stadnicka, A. Hann muz. J. Stadnicka

Tu mam ręce, tu mam nogi,

a pośrodku brzuszek.

Tu mam głowę,

a na głowie z obu stron mam uszy.

Moje ręce klaszczą ładnie:

klaś, klaś, nogi tańczą raz i dwa:

tupu, tupu, w głowie mam pomysłów dużo:

ho, ho! Buzia śpiewa: tralala (tralala).

Tu mam brodę, a tu nosek,

tu jest moje czoło.

Jak zobaczę się w lusterku, śmieję się wesoło!

 

5. Dodatkowe karty pracy: