5.06 Biedronki

Temat: Mój przyjaciel

Data: 5.06.2020

Zadania: 

1. Słuchamy wiersza:

"Zostań moim przyjacielem"

Elizy Rozdoba

Zostań moim przyjacielem

i na co dzień i w niedzielę,

ja dla ciebie wszystko zrobię,

nawet deser oddam tobie

i czerwony wóz strażacki,

stare klocki, brata znaczki 

i książeczkę z naklejkami,

siostry pudło z zabawkami

i jej ulubione lale

i nie będzie mi żal wcale...

Zostań moim przyjacielem,

dam ci dwie drożdżówki z serem

i kawałek czekolady,

co już zjeść nie dałem rady,

i w kieszeni spodni noszę,

zgódź się, zgódź,

tak ładnie proszę! 
Dam ci nawet jeden grosik,

co na szczęście możesz nosić...

Wszystkim z tobą się podzielę!

Zostań moim przyjacielem!

Dzieci odpowiadają na pytania : Kogo możemy nazwać przyjacielem?; Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?; Kto może być naszym przyjacielem?; Co wy bylibyście w stanie zrobić dla swojego przyjaciela?; Gdzie możemy znaleźć przyjaciela? 

2. „Supełek na Hawajach” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Czytanki 75. Dzieci najpierw starają się odczytać tekst,

a następnie odpowiadają na pytania : Dokąd wybiera się Supełek?; Co zabrał Supełek do plecaka?; Jak nazywa się taniec, który jest tańczony na Hawajach?; Jak ma na imię dziewczynka, która tańczy taniec Hula? 

3. „Taniec Hula” – zabawa ruchowa. Dzieci mają obręcze hula-hop i starają się obracać je na biodrach. 

4. „Przyjaciele Pak i Supełek” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Kart Pracy 4.23. 

5. Dodatkowe karty pracy: