9.06.2020

TEMAT TYGODNIA: WAKACJE TUŻ- TUŻ

TEMAT:  NAD JEZIOREM - 09.06.2020

ZADANIA:

- Mieszkańcy jeziora” – rozwiązywanie zagadek. R. recytuje zagadki Tomasza, Jabłońskiego (ryba, żaba, ślimak) i Beaty Gawrońskiej (rak), a dzieci rysują rozwiązania.

Któż to mieszka w jeziorze: mała albo duża,

Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)

 

Cztery płaskie łapki, zielony mundurek,

Mówi „Re, re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)

 

Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki,

Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie,

Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi,

Jak chcesz go zawołać – daj sera w pierogi. (ślimak)

 

Ma pancerz, choć to nie rycerz.

Ma szczypce, choć to nie kowal.

Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)

- Dzieci po narysowaniu zwierząt przeprowadzają analizę głoskową ich nazw. Pod każdym obrazkiem rysują tyle kółek, ile jest głosek w nazwie.

-„Pak i rybki” – zabawa matematyczna. Przygotuj talerzyk, fasolki (10 lub więcej). Dzieci wykonują polecenia R., przykładowe polecenia : Połóżcie fasolki tak, by je było łatwo policzyć. Przeliczcie je od lewej do prawej. Przeliczcie je od prawej do lewej. Następnie R. tworzy zadania-opowiadania, np.:

Pak siedział nad jeziorem. Nagle przypłynęły dwie rybki, potem przypłynęły jeszcze trzy. Połóżcie tyle fasolek, ile przypłynęło ryb najpierw, a potem dołóżcie tyle fasolek, ile ryb przypłynęło później. Ile było razem ryb? Do tych ryb za chwilę przypłynęły jeszcze trzy ryby. Ile ryb razem widział Pak? Następnie odpłynęły dwie ryby. Ile ryb teraz widział Pak?

W ten sposób R. tworzy opowiadanie na dodawanie, a potem na odejmowanie. Dzieci wykonują obliczenia za pomocą fasolek.

- Zapraszam do wspólnej zabawy przy piosence ,,Krzyżowanie”

https://www.youtube.com/watch?v=Bv6g9YN_f-E

- Praca z książką:

- dla 5 latków

- Praca z K4., 22 – naklejanie nalepek w określonych miejscach, rozwijanie wiedzy przyrodniczej, poszerzanie słownika czynnego dzieci (słowo perkoz), doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków i posługiwania się pojęciami: obok, nad, na, w. Zadanie dodatkowe – wyszukiwanie i kolorowanie figur, z których Pak zbudował łódkę.

- dla 6 latków

-„Tropiciele nad jeziorem” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.25. Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat treści ilustracji, nazywając osoby, czynności i stany.

Zadanie dla chętnych:

– Ryba- praca plastyczna

Potrzebujesz:

- 2 kolorowe kartki z bloku (jedna niebieska, druga w dowolnym kolorze) lub jeśli nie masz pomaluj kartki farbami lub kredkami

- nożyczki,

- klej,

- biała kredka lub flamaster,

- gotowe oczy lub wycięte z kartki kółka.

Instrukcja: https://www.pinterest.co.uk/pin/214343263504815162/?nic_v1=1a%2FMXTiVtvHr%2F6nJjUNmve0UBk3V1Kjshp99rVZ9SMxhaXOqO0sQiXPP0B%2FPSF9R9v

-„Połów” – zabawa zręcznościowa. R. przygotowuje dziesięć sylwet ryb z tektury. Z przodu każdej umieszcza spinacz biurowy. Przygotowuje też 4–5 wędek (patyk(laska gimnastyczna), do której przywiązany jest sznurek zakończony magnesem).R. wkłada ryby do obręczy hula-hoop. Na sygnał dzieci starają się złowić jak najwięcej ryb.