Poniedziałek 23 marca
Temat tygodniowy: "Wiosna w ogrodzie"
Temat dnia: "W naszym ogródeczku"
I
Poznajemy piosenkę :
"Ogrodniczka"
a/ Po kilkukrotnym obejrzeniu teledysku rozmawiamy z dzieckiem na temat piosenki:
- o czym była piosenka,
- kim jest główna bohaterka piosenki;
- co miała w koszyczku?;
- jakie były te nasionka?;
- co wyrośnie z nasion?;
- jakie narzędzia ma ogrodniczka?;
- do czego służą grabie / służy łopata / konewka
b/ Rytmiczne powtarzanie słów i nauka melodii piosenki
Wskazówka:
- może to być jedna zwrotka z refrenem
lub dwie zwrotki w zależności od motywacji dziecka
1. Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
2. Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.
Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki ........
Wskazówka:
Można śpiewać w dogodnej dla dziecka pozycji / na stojąco lub na siedząco /
i wyklaskiwać rytm rękami o kolana czy podłogę.
Można również w tym celu użyć zabawek, klocków itp.
II
Praca plastyczna do wyboru.
Wskazówka:
- dziecko samo może określić, która praca bardziej mu się podoba;
- w przypadku wykonywania hiacyntu ,aby wykonać kółeczka,
można posłużyć się kieliszkiem czy małą szklanką
- odrysowane kółeczka dziecko może spróbować wyciąć samo,
dlatego kółeczka powinny być większe niż wskazane na poniższej prezentacji
https://ekodziecko.com/wiosenne-hiacynty-z-kolek
https://ekodziecko.com/wiosenny-tulipan
Po wykonaniu pracy chwalimy dziecko za wysiłek i wieszamy obrazek w widocznym miejscu.