Poniedziałek 23 marca 2020
Tematyka Tygodniowa : PRACOWITA WIOSNA / 23.03.2020-27.03.2020/
Temat: Wiosenne porządki w domu
PROPOZYCJE ZABAW :
1.Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy " Wiosenne porządki"
https://youtu.be/5TX26M3xIUE- wiersz „ Wiosenne porządki” Jana Brzechwy Jolanta czyta dzieciom
2. Rozmowa rodziców z dziećmi na temat treści wiersza:
- Co zarządziła wiosna?
- Kto uczestniczył w wiosennych porządkach?
- Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?
- Dlaczego wszyscy dookoła robią wiosenne porządki?
- Na czym polegają wiosenne porządki w naszym domu?
3. " Mistrz zagadek"- rozwiązywanie zagadek dotyczących przyborów służących do sprzątania, utrzymania porządku w domu:
- Co to za złośnica, powiedzcie mi, dzieci, poduszki, dywany trzepie
aż kurz leci? (trzepaczka) - Warczę - choć nie jestem psem
Obiad - na podłodze jem.
A gdy zniknie brud i kurz, z gniazdka sznur mnie puści już.(odkurzacz) - Pilnuje porządku - wymiata kurz z kątków ( miotła)
- Bardzo proszę wszystkie dzieci, by rzucały do mnie śmieci( kosz)
- Przy drzwiach sobie leżę i proszę cię szczerze:Wytrzyj buty, nie żałuj trudu, a do domu nie wniesiesz brudu.( wycieraczka)
- Pieni się z butelki. Zamienia się w bąbelki. Często podłogę z wodą Ci zmywa. Czy wiesz jak się nazywa? (płyn)
- Na porządki pora już bo na półkach leży kurz, przecież wytrzeć go możemy, a czym dobrze wiemy( ściereczka do kurzu)
4. Zabawa w chowanego "Ciepło - zimno"- dziecko wychodzi z pokoju,a rodzic w tym czasie chowa jakiś przedmiot do sprzątania .Następnie woła dziecko i zaprasza do odszukania przedmiotu, pomaga mu mówiąc :"ciepło" - kiedy dziecko zbliża się do danego przedmiotu, " zimno" - kiedy dziecko oddala się od niego, " mróz"- kiedy oddala się za bardzo.Po znalezieniu przedmiotu przez dziecko następuje zamiana ról.
5. Wysłuchanie piosenki" WIOSENNE PORZĄDKI".
https://youtu.be/B4jmkwQNsX8 - piosenka” Wiosenne porządki” z płyty Śpiewające Brzdące
6.Rozmowa na temat treści piosenki -" Jak czystość wpływa na nasze zdrowie"
7.Zabawy matematyczne: "Umiem liczyć" - zabawa w liczenie na dowolnych przedmiotach, dokładanie (dodawanie), zabieranie ( odejmowanie), znaki +,-,=
"Co zniknęło lub zmieniło miejsce" - kładziemy na dywanie 5-7 przedmiotów do sprzątania, rozmawiamy o ich kolejności - utrwalamy liczebniki porządkowe.Zadaniem dziecka jest zapamiętać kolejność ustawienia, następnie prosimy by dziecko wyszło z pokoju i chowamy jakiś przedmiot. Zadaniem dziecka po powrocie jest wskazać różnice w ułożeniu.
W trakcie zabaw zamieniamy się rolami!!!
ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA I UDANEJ ZABAWY.!!!