24.03.2020
TEMAT TYGODNIOWY: PRACOWITA WIOSNA
Temat: Porządki w ogródku - 24.03.2020
Zadania:
- Jakie to narzędzie?” – zabawy słownikowe.
Zadaniem dziecka jest nazwanie narzędzi ogrodniczych na obrazku oraz podział ich nazw na sylaby. np. mo-ty-ka, gra-bie itp.
-„Praca w ogródku” – zabawa naśladowcza. Rodzic opowiada historyjkę, a dzieci ilustrują ją ruchem:
,,Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły z sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki, łopatą rozrzuciły nawóz. Na przygotowanej ziemi posiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Sekatorem poobcinały wystające gałęzie jabłoni i gruszy. Z obciętych gałęzi zrobiły ognisko i upiekły kiełbaski. Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i zmęczone wróciły do przedszkola.”
- Karta pracy nr 3,s 21 – klasyfikowanie przedmiotów; rozwijanie logicznego myślenia. Skreślanie obrazka niepasującego do pozostałych. Zadanie dodatkowe – rozwijanie logicznego myślenia – porównywanie; wyszukiwanie figur, z których Pak zrobił kwiatek, kolorowanie ich na niebiesko.
- ,,Duży i mały skok” – gimnastyka przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
- Zeszyt grafomotoryczny, s.40 – labirynt. Rysowanie drogi Paka do grządki z grabkami; rysowanie szlaczka po śladzie.
NA PEWNO ŚWIETNIE SOBIE PORADZIŁEŚ/AŚ Z ZADANIAMI! BRAWO :)
DLA CHĘTNYCH:
- „Umiem liczyć” – zabawy matematyczne.
Potrzebne będzie np. sznurek i klocki czy kredki
a)Każde dziecko ma do dyspozycji sznurek i klocki.( z sznurka należy ułożyć koło) Dziecko wykonuje polecenia rodzica, np. Połóż w kole 3 przedmioty, policz je.;Dołóż jeszcze 2 przedmioty, policz je.; Dołóż jeszcze 2 przedmioty, policz je. R. może zabawę powtórzyć kilka razy z uwzględnieniem czynności dokładania i odkładania w zakresie siedmiu.
b) Rodzic prosi o przyniesienie 7 różnych, dowolnych przedmiotów. Dzieci układają przyniesione przedmioty jeden obok drugiego, podają ich nazwy i mówią, który z kolei jest dany przedmiot np. pierwszy, drugi itp.