Wtorek 24 marca 2020 u Kotków
Tematyka Tygodniowa" PRACOWITA WIOSNA"
Temat dnia: Porządki w ogródku
PROPOZYCJE ZABAW:
1. Zabawa ruchowa ze śpiewem dla całej rodziny " Promyk słońca" - ustawienie w wężyku, podczas zwrotki idziemy wężykiem śpiewając piosenkę, natomiast podczas refrenu, który powtarzamy dwukrotnie śpiewamy i naśladujemy zgodnie z treścią piosenki .Po zaśpiewaniu całości piosenki osoba prowadząca wężyk idzie na koniec i zabawę rozpoczynamy od początku.
słowa piosenki:
Uśmiechnięty promyk słońca obudził mnie rano
połaskotał koło noska skończyła się nocka
Ref: Umyj ręce , buzie, zęby wypij kubek mleka
popatrz w prawo, popatrz w lewo , ktoś na Ciebie czeka
2. Osłuchanie z piosenką Wiosna w ogródku https://youtu.be/gpZElYqu1Ag
słowa piosenki:
I.Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. x2
II. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
3.Rozmowa na temat tekstu piosenki:
- Co robiły narzędzia ogrodnicze w zimie?
- Jaka pora roku nadeszła i wygoniła narzędzia do pracy w ogrodzie?
- Wymień wszystkie narzędzia, które pomagały wiośnie
- Jak miał zmienić się wiosenny ogród?
3. Opowieść ruchowa „ Praca w ogrodzie”.
Rodzic opowiada historyjkę, która dzieci ilustrują ruchem
W słoneczne marcowe popołudnie dzieci wybrały się do przydomowego ogródka.Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami.Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki, łopatą rozrzuciły nawóz.Na przygotowanej ziemi posiały nasiona.Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki.Sekatorem poobcinały suche gałęzie jabłoni i gruszy.Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i zmęczone , ale zadowolone wróciły do domu. Czekała na nie mama, która mocno je uściskała.
4.Praca z książką - karta pracy 3- realizacja tematyki prace porządkowe w ogródku.
5.Zabawa słuchowa „ Jakie to narzędzie”. / g-r-a-b-i-e; sz-p-a-d-e-l; ł-o-p-a-t-a; k-o-n-e-f-k-a;
s-e-k-a-t-o-r, k-o-s-i-a-r-k-a.
Rodzic głoskuje nazwy narzędzi,a dzieci wyszukują obrazek wraz z napisem.
6.Zabawa plastyczna" Wiosenne porządki w ogrodzie"- malowanie farbami plakatowymi.
7.Zabawa na świeżym powietrzu - Pomagam rodzicom w wiosennych pracach w ogrodzie.
Życzę dobrej zabawy!!!