26.03.2020
TEAMT TYGODNIOWY: PRACOWITA WIOSNA
Temat dnia: Pracowite ptaki
Data: 26.03.2020
Ptaszki, Ewa Szelburg – Zarembina
Mama ptaszka, tata ptak
wiją gniazdko tak i siak.
Znoszą piórka, włosie, mchy.
- Ja zdobyłem to, a ty?
- Ja to niosę, a ty co?
- Trawka! Nitka! Puch! Ho! Ho!
Zwijali się, pracowali,
skarb do skarbu przydawali
i śpiewając niby z nut,
zbudowali domek – cud:
gniazdko ptasie takie oto.
Wtuliłabym się z ochotą
między tych pisklątek rój,
gdyby to był domek mój.
Po przeczytaniu wiersza, Rodzic zadaje dziecku pytania:
- O jakim domku była mowa w wierszu?
- Kto budował ten domek?
- Z czego był on zbudowany?
- Co się dzieje w gniazdkach wiosną?
Brawo! Świetnie Ci poszło
„ Jaki to ptak!” – rozwiązywanie zagadek ( kukułka, skowronek – WsiP, jaskółka – Arkadiusz Maćkowiak). Rozpoznawanie ptaków po wyglądzie, Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające ptaki: jaskółkę , kukułkę, skowronka.
Zdjęcia ptaków:
- Kukułka https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Cuculus_canorus2.jpg
- Jaskółka https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Landsvale.jpg
- Skowronek https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Alauda_arvensis_Linnaeus_1758.jpg
Zagadki:
To nie bocian, nie jaskółka.
Krzyczy: kuku. To …… ( kukułka)
Jedna wiosny nie uczyni – to znane przysłowie.
Ostre, długie jest jej skrzydło, krótki dziób na głowie.
Ptaszek umie pięknie latać, robi w niebie kółka.
A jej nazwa jest ci znana, to przecież ….. ( jaskółka)
Mały, szary ptaszek.
Krótki ma dziób, niedługi ogonek.
Wiosną radośnie swym śpiewem wita dzionek. (skowronek)
„ Dojdź do magicznego kwiatu!” - zabawa ruchowa (w domu lub na świeżym powietrzu): Rodzic w miarę możliwości przygotowuje tor przeszkód i wymyśla sposób jego pokonania, np. przeskok przez patyki, cienkie gałęzie, przebieganie między przeszkodami slalomem, przejście w przysiadzie podpartym pod krzesłami itp. Jeśli dziecku uda się pokonać tor przeszkód, otrzymuje tytuł zdobywcy magicznego kwiatu.
Mile widziane przybicie piątki z mamą lub tatą:)
Karty Pracy nr 3, str.22 – zdobywanie wiedzy przyrodniczej. Zapoznanie z wyglądem ptaków i ich gniazd; przeliczanie piskląt, rysowanie właściwej liczby kresek pod obrazkami.
Zadanie dodatkowe: ćwiczenie spostrzegawczości; łączenie pióra z właściwym jego powiększeniem.