Poniedziałek 30 marca 2020 u Kotków
Tematyka Tygodniowa" Na wsi"
Temat dnia: "W gospodarstwie"
PROPOZYCJE ZABAW:
1.Zabawa logorytmiczna przy piosence Stary Donald
2.Uważne słuchanie wiersza czytanego przez rodzica : „Zagroda” B.Formy
Wstawać wszyscy, wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci, to dobra nowina.
Gospodyni Magda z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu, czasu nie marnuje.
Już czekają kury, kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi, indor i indyczki.
Gospodyni w wiadrach czystą wodę niesie,
Ptactwu sypie karmę , głodne wszystkie przecież.
Wypuszcza z obory krowę i barana,
Niech na łące trawę skubią już od rana.
Jak to gospodyni dba o swą zagrodę,
Zawsze bardzo chętnie pokazać Wam mogę.
3.Rozmowa na temat treści wiersza:
- kto jest główną postacią w tym wierszu i jak ma na imię?
-jakie czynności od rana wykonuje gospodyni?
- gdzie mieszka gospodyni?
4.Oglądanie ilustracji przedstawiającej wiejskie podwórko – jej omówienie
- wymień zwierzęta jakie widzisz na ilustracji
- Które zwierzęta mają 2 nogi , a które 4?
-Które zwierzęta mają rogi?
- Które zwierzęta mają pióra?
- Które zwierzęta z wiejskiego podwórka możemy spotkać w mieście?
- Kto dba o zwierzęta na podwórku ?
5.Zabawa „ Dopowiedz i zrób”- rodzic mówi zdania, których zakończenia do rymu wymyśla dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której mowa w zdaniu.
Powiedz : prosię i podrap się po …./nosie/
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie …/dłoń/
Powiedz: krowy i dotknij palcem …./głowy/
Powiedz: króliczki i nadmij …./policzki/
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem… / brzuszka/
Powiedz : psy i klaśnij raz,dwa,…./trzy/
6.Zabawa „Czyje to domy?”- z wykorzystaniem obrazków.
Proszę by rodzic w miarę możliwości rozdzielił z karty pracy zwierzęta żyjące na wsi od ich domów.
Dziecko winno przyporządkować obrazki zwierząt do ich domów, następnie nazwać ich domy, przeczytać wspólnie z rodzicem nazwy domów.
7.Zabawa masażyk „ Kurka” –
Piosenka do masażyka :
Puk, puk, puk, Puk, puk, puk, - pukamy w plecki dziecka
Kto tam?, kto tam? - dziecko skręca głowę w prawą lewą stronę zaglądając na nas
To ja kurka mała, wejść bym bardzo chciała – masujemy plecki dziecka uderzając delikatnie paluszkami o plecy dziecka
Raz, dwa, trzy; raz dwa trzy - wspólnie klaszczemy z dzieckiem
Już otwieram kurce drzwi. – rozkładamy ręce
Życzę Miłej Zabawy!!!