8.04.2020 Biedronki
Temat dnia: Wielkanocne baby
Data: 8.04.2020
Zadania:
1."Ze świętami kojarzy mi się..." - zabawa słownikowa.Dziecko podaje jak najwięcej słów, które kojarzą mu się ze Świętami Wielkanocnymi.
2. "Wielkanocne smakołyki" - zabawa dydaktyczna na podstawie fragmentu wiersza "Wielkanocny stół" Ewy Skrżyńskiej:
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych.
Lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie -
mazurek w owoce przybrany.
Rozmowa na temat treści wiersza: Jak wygląda wielkanocny stół? Jakie stały na nim ciasta? Jakie przysmaki wielkanocne lubicie najbardziej?
3. Praca w Karty Pracy 3.22 - ćwiczenia w czytaniu.
4. Zajęcia kulinarne "Babka wielkanocna". Wspólnie z dziećmi pieczemy babkę, oto przepis:
Składniki:
500 gr mąki
350 gr cukru
250 gr masła
4 jajka
3/4 szkl mleka
3 łyżki kakao
1 łyżka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
150 gr rodzynek
Sposób przygotowania:
Utrzeć masło i 250 gr cukru. Dodać cukier waniliowy oraz żółtka. Przesiać mąkę przez sito, dosypać proszek do pieczenia. Naprzemiennie dodawać mleko i utarte żółtka, cały czas mieszając aż masa będzie gładka.W osobnym naczyniu ubić pianę z białek. Dodać pianę do masy, delikatnie wymieszać. Dosypać rodzynki. Podzielić ciasto na dwie części, do jednej dodać kakao i resztę cukru. Formę na babę (poj.1,5 l) posmarować masłem i posypać bułką tartą. Nałożyć ciasto - naprzemiennie kilka łyżek jasnej masy i kilka ciemnej. Piec ciasto w temp. 180 stopni przez 1,5 godziny. Po ostygnięciu posypać ciasto cukrem pudrem.
SMACZNEGO !
5. Utrwalenie piosenki :"Bajkowe pisanki"
6. Kart pracy dla chętnych:
7. Klamerkowa matematyka
Wszyscy znają i na pewno kochają wszelkie zabawy matematyczne
z wykorzystaniem klamerek. Jest to świetna aktywność pozwalająca opanować lub powtórzyć wiadomości z danego zakresu, ale również usprawnia małe rączki. Sposobów na zabawę jest mnóstwo. Można m.in.:
-
wyciąć karty i przypinać klamerkę na kwadracie z poprawną odpowiedzią,
-
zaznaczać ołówkiem poprawną odpowiedź,
-
położyć na poprawną odpowiedź mały przedmiot,
-
porozcinać wszystkie elementy, wymieszać liczby i szukać adekwatnej, by dopasować odpowiedź do obrazka.