Wtorek - 5 maja
5 maja 2020
Temat tygodnia: "Kto ty jesteś?"
1. "Mazurek Dąbrowskiego" - zapoznanie dzieci ze słowami i melodią hymnem narodowym; przypomnienie dzieciom o postawie zasadniczej podczas słuchania hymnu:
2. Zapoznanie dzieci z wierszem Cz. Janczarskiego "Barwy ojczyste" - w załączniku;
3. Zabawy dydaktyczne-
"Wyszukiwanie głoski f "- szukanie w domu takich przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się od takiej samej głoski, jak "flaga", "Czy jest tu głoska f" - wypowiadamy różne słowa; jeśli dziecko usłyszy głoskę f , ma zrobić odpowiedni ruch np. podnieść rękę, czy wstać; ",
"Powiedz sylabami, głoskami"- słowa flaga, Franek;
"Ułóż zdanie" - układanie zdań ze słowem flaga, Franek;
4. Praca z KP, 3.30 - prezentacja litery f F na podstawie wyrazów flaga; Franek - dla dzieci 6 letnich;
5. Praca z Zg, 46 - dla dzieci 5-letnich - kolorowanie herbu wg kodu;
6. Praca z K3,30 - dla dzieci 5 letnich; - czytanie globalne; rozpoznawanie głoski f;
7. Rysowanie konturu mapy Polski po śladzie -pokazanie dziecku miejsca morza, nizin, gór i kolorowanie tych rejonów odpowiednimi kolorami: morze-niebieski, niziny-zielony; góry - pomarańczowy - w załączniku;
8. Praca plastyczna "Nasza Polska" - malowanie farbami wybranego rejonu Polski;
9. Modelowanie litery pisanej f F z plasteliny, drucików, sznurka;
10. Zabawy dydaktyczne: rebus literowo-obrazkowy;
rysowanie po śladzie; - w załączniku.
Wiersz „Barwy ojczyste”
Czesław Janczarski
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość, biel – serce czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Prezentujemy dziecku flagę Polski z odwołaniem się do zawodów sportowych
– wciąganie flagi na maszt.
Omówienie znaczenia flagi, miejsc i okoliczności jej prezentacji.
Dziecko koloruje kontury flagi; odczytuje wyrazy i zdanie poniżej.
To flaga Polski
Rebus literowo-obrazkowy.
Rysowanie po śladzie.