Piątek - 15 maja
15 maja 2020
Temat: Jak powstaje książka?"
1. Praca w KP4. 4 - dla dzieci 6 letnich - odszukiwanie różnic pomiędzy ilustracjami;
2. Zabawa twórcza "Przygoda przecinka" - w załączniku;
3. Zabawa plastyczna "Ilustratorzy" - rysowanie wybranej przez siebie przygody przecinka;
4. "Gimnastyka buzi i języka" - zabawa usprawniająca narządy mowy - w załączniku;
5. Zabawa matematyczna "Książki w pudełku" - ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu;
6. Zabawa dydaktyczna - matematyczna "Policz i i pokoloruj" ,
oraz kolorowanie wg kodu - w załączniku;
7. Czytanie dziecku dowolnej bajki, baśni, opowiadania.
Zadaniem dziecka będzie opowiedzenie treści własnymi słowami.
„Przygoda przecinka” – zabawa twórcza.
Rodzic trzyma w ręku kartkę, na której jest narysowany duży przecinek. Rozpoczyna zabawę, mówiąc:
Pewnego dnia przecinkowi znudziło się mieszkanie razem z literami i …
Przekazuje kartkę z przecinkiem dziecku, które ma za zadane powtórzyć słowa R. i dopowiedzieć dalszą część opowiadania wymyśloną przez siebie.
Potem dziecko przekazuje kartkę rodzicowi, mówiąc zdanie powyżej i rodzic dopowiada dalszą część wymyślonej historii;
( jeśli jest więcej członków rodziny, to wszyscy mogą brać udział w zabawie);
„Gimnastyka buzi i języka”:
– „Mówienie na wydechu” – ćwiczenia oddechowe.
Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypowiadają wyliczankę:
Każdy aktor o tym wie, że nie można mówić źle – (na jednym wydechu).
– Ćwiczenia ortofoniczne: jest zimno – brr, leci pszczółka – bzy.
– Ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki.
– Liczenie językiem dolnych i górnych zębów.
– Zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka.
– Ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r.
Książki w pudełku” – zabawa dydaktyczna.
Wycinamy prostokąty - liczmany z kartki; (ma być 9 sztuk) , które będą zastępowały nam książki.
Na każdej kartce dziecko ma narysować dowolną postać z bajek.
Potrzebne będzie jeszcze pudełko.
Rodzic wkłada do niego 2 liczmany.
Zadaje dziecku pytanie:
Ile książek jest w pudełku? – dziecko odpowie, że 2;
Następnie dokłada jeszcze 2 i zadaje pytanie ile teraz jest książek w pudełku?
Dokładamy np. 1 książkę i zadajemy pytanie: Ile jest teraz książek w pudełku?
Powtarzamy dowolną ilość poleceń. Dziecko ma liczyć, może sobie pomóc, licząc na palcach;
Kiedy dojdziemy do 9, zaczynamy wyjmować po 1, lub 2 książki a dziecko liczy.
Skoro wie, że było 9 książek, to jeśli wyjmiemy 2 książki, to ile zostanie? 7;
A jeśli zabierzemy jeszcze 1 książkę , to ile zostanie w pudełku? Itd.;
Pokoloruj wg kodu