18 V 2020
18.05.2020r. ,,Mój przyjaciel pies i kot"
-
Zabiegi higieniczne – rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi, nauka prawidłowego mycia rąk.
-
„Pół marzenia” – rozmowa na temat treści opowiadania J. Raweckiej; wypowiedzi na temat tekstu; analiza i synteza słuchowa wyrazów: kot, pies, chomik, mysz, itp.
,,Pół marzenia" Joanny Raweckiej
Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.
– To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność – mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową.
Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileżby za to dała!
Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.
– Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami – zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.
– Bardzo chciałabym mieć pieska – westchnęła Ninka.
– Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić.
Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem: – Posiadanie psa to duża odpowiedzialność. „Znowu to samo” – pomyślała ze smutkiem Ninka.
– Są jednak różne sposoby – dokończyła sąsiadka zagadkowo. – Można mieć psa „na pół”. Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.
– Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? – spytała pani Ada.
Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny. – Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.
– Ojej! Dziękuję! – wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.
– Pół psa? – zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka. – Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności – powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.
-
„Wszedł kot na płot” – zabawa ruchowa na czworakach.
-
„Zabawy z moim ulubieńcem” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP 4.14; odszukiwanie różnic pomiędzy obrazkami.
-
Praca dla 5 – latków :Praca z K4., 13 – czytanie globalne wyrazu zebra; opowiadanie o obrazkach przedstawiających zebrę (zwierzę i przejście dla pieszych); kolorowanie ramek wokół obrazków, w których nazwach słychać głoskę z.
-
„Kotki piją mleczko” – zabawa na czworakach.
-
„Pies” – praca plastyczna z wykorzystaniem materiałów odpadowych.