21.05 Biedronki
Temat: W zoo.
Data: 21.05. 2020
Zadania:
1. „W zoo” – zabawa słuchowa. Dzieci słuchają nagranych odgłosów i starają się je nazwać.
2. "Wycieczka do zoo"
Bożena Forma
Do zoo dzisiaj wyruszamy, skromny bagaż zabieramy.
Każdy niesie plecak mały, a w nim ekwipunek cały.
Pelerynę, z daszkiem czapkę, mały soczek i kanapkę.
Jest aparat, zatem dzisiaj będzie zdjęcie obok misia.
Już bilety są kupione, więc ruszamy w prawą stronę.
Pełno krzewów dookoła, nagle dziwny głos nas woła.
Spoglądamy, a przed nami basen z małymi fokami.
Szybkie, zwinne, wciąż nurkują, różne sztuczki pokazują.
Zaraz obok jest żyrafa, a z nią mama oraz tata.
Długie szyje wyciągają, z góry na nas spoglądają.
Tuż za nimi niedźwiedź biały zanurzony w wodzie cały.
Słońce daje się we znaki, upał jest nie byle jaki.
Trochę z boku wielka skała, a tam lwia rodzina cała.
Lew w półcieniu jak głaz leży, bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.
Na polanie wielkie słonie, ktoś wyciąga do nich dłonie.
Tak nie wolno! Zapamiętaj! Wszak to dzikie są zwierzęta.
Są flamingi i bociany, barwne kaczki, pelikany.
Jastrząb, orzeł, oraz sępy, każdy z nich ma dziób zagięty.
Koło klatki z niedźwiedziami pełno dzieci z rodzicami.
Misie pięknie się kłaniają, śmiesznie głowy przechylają.
Była także pani zebra, lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.
Widać Emu, piękne lamy i gazele jak z reklamy.
Oto tygrys w pręgi cały, łowczy z niego doskonały.
Wspominając dawne życie, o wolności marzy skrycie.
Pora kończyć tę wyprawę, chociaż wszystko tu ciekawe.
Chętnie kiedyś powrócimy, resztę zwierząt zobaczymy.
Dzieci odpowiadają na pytania : Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?; Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?; Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?; Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?; W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?
3. „Z jak zebra” – zabawa dydaktyczna; zapoznanie z literą z, Z z wykorzystaniem Kart Pracy4.17.
Dla 5-latków: Książka 4., 16 – utrwalanie umiejętności wyróżniania zbioru pustego. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 0, łączenie z zerem tych pętli, w których nie ma żadnych elementów.
4. Osłuchanie z piosenką "Idziemy do zoo"
5. „Paski zebry” – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem Piszę i Liczę 70.
Dla 5-latków: Praca z Zeszyt Grafomotoryczny, 50 – rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
6. Dodatkowe karty pracy: