Czwartek - 21 maja
21 maja 2020
Temat "Na łące"
1. Praca w PiL 67 - dla dzieci 6 letnich; - ćwiczenia w liczeniu;
2. Zabawa dydaktyczna "Żaby" z wykorzystaniem KP4.7 - dla dzieci 6 letnich;
3. Filmik edukacyjny "Żaby"
3. Zabawa ortofoniczno-ruchowa "Na wiosennej łące" - w załączniku;
4. Zabawa plastyczna "Na zielonej łące" - w załączniku;
5. Zabawa dydaktyczna "Która z kolei..." - posługiwanie się l.porządkowymi - w załączniku;
6. Zabawa relaksacyjna "Masażyk"; w załączniku;
7. "Żaba"-historyjka obrazkowa z K4. 8 - dla dzieci 5 letnich
- etapy rozwoju żaby; opowiadanie historyjki;
8. Zabawa dydaktyczna 'Litery"
- nazywanie liter, kolorowanie liter, obrazków; czytanie prostych wyrazów.
„Na wiosennej łące” – zabawa ortofoniczno-ruchowa.
Opowiadamy historię, a dzieci za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych
próbują odwzorować treść opowiadania.
Jest piękna pogoda, świeci słonko – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, podnoszą
ręce do góry i wykonują szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.
Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy – dzieci wstają.
Mrówki budują swoje miasto – z rękami na biodrach dzieci wykonują obrót tułowia, raz w lewo, raz w prawo.
Zajączki skaczą po łące – dzieci mówią trzy razy: kic, kic, kic, i wykonują trzy
skoki obunóż (dzieci robią kilka takich serii).
Żabki pływają w jeziorze – dzieci mówią: kum, kum, a potem robią dwa przysiady
(dzieci robią kilka takich serii).
Ptaszki wysoko fruwają po niebie – stojąc w miejscu, dzieci mówią: pi, pi, pi, a potem biegają z rozłożonymi rękami.
Bocian dostojnie kroczy – dzieci idą z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymują się,
wyciągają do przodu ręce i naśladując ruch bocianiego dzioba, mówią: kle, kle.
Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dzieci mówiąc: szu, szu,
szu, kołyszą na boki wysoko podniesionymi rękami.
Zaczął padać majowy deszczyk – dzieci kucają i rytmicznie uderzają rękami
o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.
Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków – dzieci siadają w siadzie
skrzyżnym na dywanie.
„Na zielonej łące” – zabawa plastyczna
Dzieci malują zielonymi kredkami pionowe linie ruchami – raz w górę, raz w dół. Co jakiś czas robimy przerwę – wtedy dzieci zmieniają odcień kredki na inny.
Następnie malują różnymi kolorami farb plakatowych na kawałkach folii bąbelkowej – jeśli taka mają i stemplują ją na swojej kartce z zielonymi kreskami – powstają kolorowe kwiaty. Można też użyć kawałka gąbki; pomalować ją i stemplować;
„Która z kolei…” – zabawa dydaktyczna.
Przygotowujemy szablony 9 żab.
Zadaniem dzieci jest pokolorować je na kolor zielony, brązowy, żółty i wyciąć.
Żaby układamy w szeregu. Zadajemy dzieciom pytania:
Która z kolei jest żółta / zielona / brązowa żaba?
Jaki kolor ma druga / piąta / pierwsza żaba?
Która żaba jest największa / najmniejsza? itp.
Zabawa relaksacyjna – masażyk.
Dziecko siedzi w siadzie skulnym, recytuje wiersz
– powtarza za rodzicem słowa i wykonuje zademonstrowane
przez niego ruchy na plecach drugiej osoby.
Po każdej recytacji następuje zmiana kierunku siedzenia (obrót o 180°).
Chodzą dzieci na wycieczki (przesuwanie całych dłoni z góry na dół),
zakładają sandałeczki (wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry),
panie ubierają szpileczki (uderzanie palcem wskazującym po całych plecach),
a koniki podkóweczki (pukanie opuszkami palców jednocześnie od linii kręgosłupa na zewnątrz).
Potem następuje zamian ról.