22.05 Biedronki
Temat: Uwaga! Nieznajome zwierzę.
Data: 22.05.2020
Zadania:
1. „Odbita piłka” – dzieci ustawiają się w rzędzie przodem do ściany. Rozdajemy im piłki do tenisa ziemnego lub piłki dmuchane. Na polecenie rodzica dzieci wykonują następujące rzuty:
a) rzut piłki w stronę ściany, odbicie i chwyt oburącz;
b) rzut piłki w stronę ściany jednorącz, odbicie i chwyt oburącz;
c) rzut piłki jedną ręką i chwyt drugą;
d) rzut piłki z klaśnięciem w dłonie i chwyt oburącz;
e) rzut piłki z klaśnięciem z przodu i z tyłu i chwyt oburącz;
f) rzut piłki z obrotem i chwyt oburącz;
g) rzut piłki z klękiem na jedno kolano i chwyt oburącz;
h) rzut piłki z klękiem obunóż i chwyt oburącz.
2. „Gorące kule” – zabawa ożywiająca. Dzieci biegają swobodnie po ogrodzie .Rodzic podaje hasło: Gorąca kula! i toczy pomiędzy nogami dzieci kilka dmuchanych piłek. Dzieci muszą podskakiwać tak, aby piłki ich nie dotknęły.
3. „Piłka w górze” – dzieci maszerują po kole z piłkami w rękach. Na hasło N. mocno odbijają piłki oburącz od ziemi, a następnie starają się je złapać w powietrzu.
4. „Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dziećmi.Zadajemy dzieciom pytania: Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane na ulicy, na podwórku?; O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?;
Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?. Na koniec razem z dziećmi ustalamy zasady zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami, np.:
– trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies;
– stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha;
– gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (tutaj następuje pokaz pozycji bezpiecznej: dziecko klęczy, głową dotyka podłogi, ręce przyciągnięte do tułowia, kciuki schowane w pięści, pięści przyciśnięte do uszu);
– nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać np. psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela;
– w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach.
Na koniec dzieci rysują wybrane przez siebie zasady bezpieczeństwa. Możecie wysłać zdjęcie waszych prac :)
5. Praca z Karty Pracy 4.18; dzieci oceniają zachowania poszczególnych osób w przedstawionych sytuacjach. Następnie wykonują zadania.
„Żółwie w terrarium” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Piszę i Liczę 71
6. Dodatkowe karty pracy, dla chętnych: