Czwartek 28 maja 2020 u Kotków
TEMATYKA TYGODNIOWA: Moje zwierzątko
TEMATYKA DNIA: W zoo
PROPOZYCJE ZABAW:
1.Zabawa rytmiczno -ruchowa przy piosence " Idziemy do zoo" - https://youtu.be/rXz-hKkUvoM
2.Zagadki słuchowe " W świecie zwierząt" https://youtu.be/Rerv4Ppfq7U
3.Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica "Wycieczka do zoo" Bożena Forma
Do zoo dzisiaj wyruszamy,
skromny bagaż zabieramy.
Każdy niesie plecak mały,
a w nim ekwipunek cały.
Już bilety są kupione,
więc ruszamy w prawą stronę.
Pełno krzewów dookoła,
nagle dziwny głos nas woła.
Spoglądamy, a przed nami
basen z małymi fokami.
Szybkie, zwinne, wciąż nurkują,
różne sztuczki pokazują.
Zaraz obok jest żyrafa,
a z nią mama oraz tata.
Długie szyje wyciągają,
z góry na nas spoglądają.
Tuż za nimi niedźwiedź biały
zanurzony w wodzie cały.
Słońce daje się we znaki,
upał jest nie byle jaki.
Trochę z boku wielka skała,
a tam lwia rodzina cała.
Lew w półcieniu jak głaz leży,
bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.
Na polanie wielkie słonie,
ktoś wyciąga do nich dłonie.
Tak nie wolno! Zapamiętaj!
Wszak to dzikie są zwierzęta.
Są flamingi i bociany,
barwne kaczki, pelikany.
Jastrząb, orzeł, oraz sępy,
każdy z nich ma dziób zagięty.
Koło klatki z niedźwiedziami
pełno dzieci z rodzicami.
Misie pięknie się kłaniają,
śmiesznie głowy przechylają.
Była także pani zebra,
lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.
Widać Emu, piękne lamy
i gazele jak z reklamy.
Oto tygrys w pręgi cały,
łowczy z niego doskonały.
Wspominając dawne życie,
o wolności marzy skrycie.
Pora kończyć tę wyprawę,
chociaż wszystko tu ciekawe.
Chętnie kiedyś powrócimy,
resztę zwierząt zobaczymy.
4.Rozmowa na temat treści wiersza:
- Jakie zwierzęta były w zoo?
- Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?
- Jakie ptaki dzieci widziały w zoo?
- Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?
- W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?
5.Zabawa ruchowa przy piosence" Papuga Kolorowa" https://youtu.be/h5D90wYVX-0
6.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość " Zwierzęta i ich garderoba".Łączenie w pary obrazków zwierząt z ich skórą.
7. "Z jak zebra" - zabawa dydaktyczna
- poszukiwanie przedmiotów na głoskę "z" na początku, w środku i na końcu wyrazu,
- głoskowanie wyrazu zebra, Zenek/ układanie schematu wyrazu z niebieskich i czerwonych kartek/
- prezentacja litery Z,z drukowanej i pisanej - rozmowa na temat jej wyglądu, omówienie sposobu jej pisania w liniaturze, próby kreślenia liter po śladzie i w powietrzu.
- wykonywanie zadań w Karcie Pracy nr 4 zgodnie z tematyką.
8.Zabawy ruchowe na podwórku :
- " Złap tygrysa" „Dziecko-tygrys” ma za pasek założoną szarfę. Rodzic próbuje mu ją zabrać. Jeżeli mu się uda zostaje tygrysem i zabawa zaczyna się od początku.
- „Słoń toczy kłodę” - Dziecko dobiera się w pary z rodzicem. Kładzie się na podłodze na plecach z rękami wyciągniętymi wzdłuż tułowia. Rodzic jest słoniem i ma za zadanie przetoczyć kłodę drzewa w inne miejsce – turla dziecko do przodu. Możliwa zamiana ról!!
Miłej zabawy Kochani!!!