2.06 Biedronki
Temat: Prawa dzieci.
Data: 2. 06. 2020
Zadania:
1. „Mam prawo do...” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Jarosława Poloczka. Dzieci odpowiadają na pytanie : Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo? Dzieci podają swoje pomysły – nie oceniamy wypowiedzi dzieci.
Mam prawo do życia,
do bycia, do chcenia.
Mam prawo do miłości,
radości i tworzenia.
Mam prawo do nauki,
wiedzy i wiary.
Mam prawo do marzeń,
do snu i zabawy.
Mam prawo do chleba,
ubrania, pokoju.
Mam prawo do gniewu
i złego nastroju.
To wszystko jest takie poważne,
dorosłe, powiem to jak dziecko,
zwyczajnie, najprościej.
Chcę się bawić w piaskownicy,
dom zbudować dla dżdżownicy.
Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.
Latem lizać zimne lody,
stać na deszczu dla ochłody.
Chcę, na łące zrywać kwiaty
i przytulać się do taty.
Zimą toczyć śnieżne kule.
Chcę, by mi czytano bajkę,
o kocie, co palił fajkę.
Chcę też domek mieć na drzewie
i co jeszcze chcę mieć, nie wiem.
Ale jedno wiem na pewno, to chcę mieć:
bez wojen, głodu i bicia, bez strachu, smutku i łez.
Na koniec dzieci wykonują ćwiczenie w Kartach Pracy 4.20
2. „Paluszkowe zabawy” – zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem Piszę i Liczę 72.
Dla 5-latków: Praca z Książką 4., 18 – kolorowanie Indianina według kodu. Zadanie dodatkowe – plątaninka dróg, które mają pokonać dzieci (Indianin, Azjata i Europejczyk) do swoich domów.
3. „Tu mam ręce” – zabawa ruchowa przy piosence. Ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała (śpiewamy lub recytujemy słowa piosenki). sł. J. Stadnicka, A. Hann muz. J. Stadnicka
Tu mam ręce, tu mam nogi,
a pośrodku brzuszek.
Tu mam głowę,
a na głowie z obu stron mam uszy.
Moje ręce klaszczą ładnie:
klaś, klaś, nogi tańczą raz i dwa:
tupu, tupu, w głowie mam pomysłów dużo:
ho, ho! Buzia śpiewa: tralala (tralala).
Tu mam brodę, a tu nosek,
tu jest moje czoło.
Jak zobaczę się w lusterku, śmieję się wesoło!
5. Dodatkowe karty pracy: