5.06 Biedronki
Temat: Mój przyjaciel
Data: 5.06.2020
Zadania:
1. Słuchamy wiersza:
"Zostań moim przyjacielem"
Elizy Rozdoba
Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale...
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź,
tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić...
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!
Dzieci odpowiadają na pytania : Kogo możemy nazwać przyjacielem?; Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?; Kto może być naszym przyjacielem?; Co wy bylibyście w stanie zrobić dla swojego przyjaciela?; Gdzie możemy znaleźć przyjaciela?
2. „Supełek na Hawajach” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Czytanki 75. Dzieci najpierw starają się odczytać tekst,
a następnie odpowiadają na pytania : Dokąd wybiera się Supełek?; Co zabrał Supełek do plecaka?; Jak nazywa się taniec, który jest tańczony na Hawajach?; Jak ma na imię dziewczynka, która tańczy taniec Hula?
3. „Taniec Hula” – zabawa ruchowa. Dzieci mają obręcze hula-hop i starają się obracać je na biodrach.
4. „Przyjaciele Pak i Supełek” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Kart Pracy 4.23.
5. Dodatkowe karty pracy: