9.06.2020p
Data: 09.06.
Temat: "Moje zwierzątko"
1. Czytanie wiersza B. Formy "W sklepie zoologicznym"- treść i praca z wierszem w załączniku,
2. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.15 - dla dzieci 6 letnich - wprowadzenie liczby 10;
3. Praca z K4.,14 - prowadzenie zwierząt do ich domów , łączenie zwierząt z ich cieniami - dla dzieci 5 letnich;
4. Praca z ZG, 49 - kolorowanie papugi wg wzoru; rysowanie szlaczka po śladzie - dla dzieci 5 letnich;
5. "Nasi pupile" - rozwiązywanie zagadek słownych - w załączniku;
6. Zabawa muzyczno-plastyczna "Akwarium" - w załączniku;
7. Kolorowanki zwierząt - w załączniku;
8. Ciekawostki n/t kotów i psów - polecam https://fajnepodroze.pl/
https://fajnepodroze.pl/
1.„W sklepie zoologicznym” – rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy.
Ulicami miasta
idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone
zwierzątko dostanie.
Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania rodzica;
-Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?;
-Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?;
-Jak wygląda szynszyla? – jeśli dzieci nie wiedzą rodzic pokazuje ilustrację poniżej;
https://www.wprost.pl/galeria/14025/lubicie-szynszyle-te-zdjecia-was-rozczula.html
9 9 9
10 10 10
Pokazujemy sylwety zwierząt (ryby, żółwie, papugi itp.) – do druku i wycięcia powyżej, tak by było po 10 z każdego rodzaju.
Sylwety ( 9 sztuk) układamy w szeregu. Dzieci przeliczają je, pokazują na
palcach, ile ich jest i oznaczają właściwą liczbą – poniżej do druku. Potem dokładamy do każdego
gatunku po jednym zwierzęciu i dzieci znowu przeliczają i pokazują na palcach
ich liczbę. Przed oznaczeniem przez dzieci liczby zwierząt cyfrą – demonstrujemy liczbę 10.
Dzieci opowiadają, jak ta liczba wygląda, określają, z której strony stoi 1, a z której 0 i dopiero potem podpisują nią zwierzęta.
Ćwiczenia w KP4.15;
5. Zagadki słowne;
Któż to ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)
Kosmate futerko,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki. (chomik)
Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)
Pełne wody – lecz nie morze,
Rybki ma – lecz nie jezioro,
Zanim spać się dziś położysz,
Pokarm wsyp, będzie wesoło. (akwarium)
Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,
Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)
6. „Akwarium” – zabawa muzyczno-plastyczna.
Dzieci mają do dyspozycji kartki A3 i kolorowe farby oraz pędzle. Przy dowolnej spokojnej melodii malują fale lub pętle od lewej strony kartki do prawej w tempie słuchanej muzyki. Następnie wycinają z kolorowego papieru rośliny i naklejają je na kartkę. Z tektury wycinają kształty rybek i ozdabiają je. Z kolorowych tasiemek i sznurków doklejają im ogony.
7. Kolorowanki